تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3807198
شناسه : 3807198
تاریخ :
تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در قم ۶۹ درصد است اقتصاد ایران: قم- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: تصادفات منجر به فوت موتور سیکلت در قم از ۴۶ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافته و فوت عابرین پیاده امسال به ۶۹ درصد رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا صدفی ظهر دوشنبه در صد و سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در بحث تصادفات خوشبختانه در مجموع نسبت به سال گذشته کاهش نسبی داریم و تصادفات منجر به جرح و فوت ۱۱ درصد کاهش و تصادفات منجر به فوت در شش ماه نخست سال ۲۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم بیان کرد: در بحث برخورد با تخلفات به ویژه تخلفات پر خطر که آسایش مردم را به خاطر می‌اندازد، با راه اندازی گروه کنترل و پشتیبانی فرمانده انتظامی به صورت شبانه روزی با تخلفات برخورد شده و شاهد کاهش تصادفات هستیم.

وی ابراز کرد: آمار رانندگان پر خطر با ۴۱ درصد کاهش یافته است و اگر خودرویی تخلف همزمان با دو حادثه ساز داشته باشد، ۷۲ ساعت آن خودرو توقیف می‌شود.

سرهنگ صدفی ادامه داد: با آموزش راکبین موتور سیکلت تصادفات منجر به فوت ۴۶ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافته و فوت عابرین پیاده امسال به ۶۹ درصد رسیده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: در حوزه معابر باید آشکار سازی و کاهش سرعت انجام شود که متأسفانه مشکلاتی در بلوارها و نقاط غیر قابل دید موجب ایجاد تصادفات شده است و درصد بالای برخورد با معابر خودرو بوده‌اند.

سرهنگ صدفی خاطرنشان کرد: برخی نقاط میدان جانبازان و تقاطع پر ترافیک و گره‌های کور ترافیکی ضرورت دارد تا شهردار در خصوص این میدان‌ها تدبیر داشته باشند.