تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3807053
شناسه : 3807053
تاریخ :
همکاری تویوتا و سوبارو برای ساخت یک مدل برقی دیگر اقتصاد ایران: عصر خودرو- طبق آخرین شایعات این خودرو یک کراس‌اور است، البته تعجبی ندارد چون مدتی است بسیاری از تولیدات خودروسازان جهان شکل کراس‌اور به خود گرفته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اکنون تویوتا مدل های برقی bZ4X و سوبارو Solterra را در کارخانه Aichi تولید میکند و آخرین شایعات خبر از وجود یک کراس‌اور برقی دیگر می‌دهند که به احتمال زیاد در سال 2026 رونمایی می‌شوند. گفته شده که مدل جدید با هر دو برند در کارخانه Yajima سوبارو اسمبل شود.

 

کراس‌اور برقی پیش رو یک خودروی کاملا جدید نخواهد بود و احتمالا بر پایه مدل های پلتفرم مشترک bZ4X  تویوتا و Solterra سوبارو خواهد بود زیرا این دو خودرو هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شوند و قطعات فنی آنها در دسترس است.

پیش‌بینی می‌شود همکاری این دو برند ژاپنی ماهانه 15 تا 20 هزار دستگاه از مدل جدید تولید کنند. البته معلوم نیست قیمت این دو مدل از برادر های بزرگتر خود یعنی bZ4X و Solterra بیشتر باشد یا نه که به ترتیب 44.465 و 46.340 دلار قیمت دارند.

چند ماه پیش بود که تویوتا اعلام کرد با کمک سوبارو به روی مدل های برقی مشابه برای سال 2026 کار میکند اما مسأله اینجاست که آیا با وجود کاهش شدید تقاضا برای خودرو های برقی در سرار جهان، سرمایه‌گذاری و ساخت مدل های برقی منطقی است یا نه.