تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806977
شناسه : 3806977
تاریخ :
لزوم توجه به صادرات گوشت و مرغ از کشور اقتصاد ایران: اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: صادرات گوشت و مرغ باید از کشور توسعه یابد و برای این کار بازاریابان خبره را بکارگیریم و ضروری است که در این زمینه نگاه خود را تغییر دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح دوشنبه به مناسبت روز دامپزشکی در دیدار با مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان و هیئت همراه ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله این شهید را رکن رکینی برای انقلاب و مرمام شیعه در کشورهای عربی بیان کرد و اظهار داشت: در عین حال پاسخ ایران به تعرضات اسرائیل در عملیات وعده صادق ۲ نیز جای تبریک و تقدیر دارد.

وی نماز دشمن شکن جمعه نصر و خطبه‌های رهبر معظم انقلاب را پاسخ محکمی به برخی صداهای داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: در همان روز تحقق عملیات وعده صادق ۲ رهبر معظم انقلاب در جلسه با نخبگان اظهار کردند که ما از شهادت و مرگ نمی‌هراسیم و خداوند یاور ما است و نماز جمعه نصر برای بسیاری از کشورها باورنکردنی بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت کار دامپزشکی آن را کاری بسیار عظیم دانست و افزود: امنیت غذایی و وجود غذا بسیار مهم است و اگر کشاورزی و دامپروری در کشوری خوب باشد، نیاز عمده کشور برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: به ویژه اگر محصولات غذایی با کیفیت تولید شود بسیار مناسب است و بررسی سلامت این تعداد دام کار بسیار دشواری است و هر روز باید مورد کنترل قرار گیرند تا حدالامکان از امراض مسری مصون باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد کیفیت خوب تولید گوشت در کشور را نتیجه تلاش‌های فراوان عنوان کرد و ادامه داد: در کشور ما مواردی حاکی از توزیع گوشت بیمار و ناسالم کمتر داریم و درج مهر استاندارد بر روی محصولات غذایی و فراورده‌های دامی سبب اطمینان خریدار است.

وی خاطر نشان کرد: کار دامپزشکی کاری است که کمتر مردم درباره آن مطلع هستند و در دید عموم نیست و شاید قدر و اهمیت آن دانسته نشود در حالی که افراد زیادی در تأمین امنیت غذایی کشور زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر مسئله پیشگیری تصریح کرد: در کار دامپزشکی پیشگیری جلوتر و مهم‌تر از درمان است و از سرایت بسیاری از امراض مشترک بین دام و انسان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در خصوص صادرات نیز باید دید خود را تغییر دهیم، به ویژه درباره صادرات مرغ این مسئله قابل ذکر است، زیرا نحوه مصرف مرغ در کشورهای همسایه با کشور ما متفاوت است و از طرف دیگر باید بازاریاب‌های کارآزموده و با تجربه برای این منظور استفاده شود.