تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806941
شناسه : 3806941
تاریخ :
استفاده از خمیر مایه در پخت نان واحدهای نانوایی بوشهر الزامی است اقتصاد ایران: بوشهر- سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان بوشهر گفت: همه واحدهای نانوایی ملزم به استفاده از خمیرمایه در پخت نان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا دریس صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس ابلاغ مصوبه کارگروه گندم، آرد و نان استان بوشهر، همه واحدهای نانوایی در سراسر استان بوشهر ملزم به استفاده از خمیر مایه جهت پخت نان با کیفیت هستند و در غیر این صورت برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان بوشهر عنوان کرد: استفاده از خمیرمایه در نان باعث می‌شود تا عمل ورآمدن در نان صورت گیرد.

وی گفت: عمل ورآمدن با ایجاد گاز کربنیک توسط مخمر باعث می‌شود که نان حاصل دارای بافت اسفنجی یکنواخت باشد و به علت حجم گرفتن خوب و توزیع حباب‌های هوا در آن به راحتی عمل پخت صورت می‌گیرد و مانع پخت مقطعی و خمیری بودن یا سوختگی سطح نان می‌شود.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان بوشهر تاکید کرد: گشت‌های مشترک بازرسی با حضور صمت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی در سراسر استان برنامه ریزی شده و در حال اجرا است تا به صورت دقیق از تخلفات ناشی از عدم اجرای قوانین و مقررات جاری در واحدهای صنفی جلوگیری کند.