تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3806892
شناسه : 3806892
تاریخ :
موبایل گوگل اطلاعات کابران را افشا می‌کند اقتصاد ایران: به تازگی مشخص شده موبایل «پیکسل ۹ پرو ایکس ال»، جدیدترین پرچمدار گوگل انبوهی از اطلاعات خصوصی را به سرورهای این شرکت می فرستد و همین امر نگرانی هایی درباره حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، محققان سایبرنیوز مدعی شده اند یک نگرانی احتمالی حریم خصوصی در موبایل های مذکور یافته اند. تحلیل آنها نشان می دهد دستگاه هر ۱۵ دقیقه یکبار داده هایی از جمله موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره موبایل، وضعیت شبکه و دیگه اطلاعات را به گوگل ارسال می کند.

موبایل گوگل اطلاعات کابران را افشا می‌کند

همچنین این موبایل به طور مداوم کدهای جدید را دانلود و فعال می کند که همین امر ریسک های امنیتی به وجود می آورد. محققان برای این منظور از روشی استفاده کردند که طی آن فرد خود را در مکالمه بین یک کاربر و یک برنامه قرار می دهد و «man in the middle » نام دارد. موبایل اطلاعات شناسایی شخصی (PII) را به نقاط مختلفی از جمله مدیریت دستگاه، اجرای سیاست و گروه‌بندی چهره ارسال می‌کرد. همچنین دستگاه داده موقعیت مکانی را حتی در صورت غیرفعالسازی جی پی اس، با اتکا به شبکه های وای فای اطراف، ارسال کرد.

موبایل گوگل اطلاعات کابران را افشا می‌کند

همچنین این موبایل بدون رضایت واضح کاربر با سرویس ها ارتباط برقرار می کرد. به عنوان مثال دستگاه با ویژگی گروه بندی چهره در «گوگل فتوز»ارتباط برقرار کرد. هرچند محققان با اپلیکیشن مذکور ارتباطی برقرار نکردند. همین روند نشان دهنده نگرانی های احتمالی درباره پردازش داده های بیومتریک است. علاوه بر آن ویژگی «جستجوی صوتی» داده های مختلفی مانند تعداد دفعاتی که دستگاه ری استارت شد و همچنین فهرستی از اپ های نصب شده روی دستگاه را ارسال کرد.

دستگاه اغلب در سرورهای گوگل کنترل می شد تا بسته های نرم افزاری جدید را دانلود کند.

هرچند دستگاه طی بازه بررسی،داده ها را به طرف های ثالث منتقل نکرد اما به طور مداوم درخواست آپدیت شماره موبایل های مرتبط با کلاهبرداری را ارسال می کرد که احتمالا به قابلیت برسی تماس ها مربوط است.

آراس نازارواس محقق سایبر نیوز در این باره می گوید: مقدار داده های منتقل شده و پتانسیل مدیریت دستگاه از راه دور تردیدهایی درباره مالک واقعی دستگاه به وجود می آورد.