تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3806885
شناسه : 3806885
تاریخ :
بارش ها در پاییز گذشته ۳۲ درصد کاهش یافت اقتصاد ایران: سخنگوی صنعت آب گفت: سال گذشته پاییز و و زمستان خوبی نداشتیم در پاییز ۳۲ درصد و در زمستان ۱۷ درصد کاهش بارندگی داشتیم اما در بهار بارندگی مطلوبی وجود داشت که تبدیل به روان آب می‌شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز قاسم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تغییرات اقلیمی بر منابع آب تأثیر گذار است و ناهنجاری‌های است که در نزولات جوی شاهدیم.

وی ادامه داد: در تأمین آب مشقت‌هایی وجود داشت که شاخص شاخص مناسبی نبود به طوری که سال آبی گذشته سال نرمالی بود که دو درصد رشد نسبت به نیم قرن اخیر داشته است.

قاسم زاده اضافه کرد: استان‌های تهران بوشهر چهارمحال، سمنان و...... استان‌هایی بودند که بارندگی زیر نرمال داشتند.

وی ادامه داد: سال گذشته پاییز و و زمستان خوبی نداشتیم در پاییز ۳۲ درصد و در زمستان ۱۷ درصد کاهش بارندگی داشتیم اما در بهار بارندگی مطلوبی وجود داشت که تبدیل به روان آب می‌شد.

قاسم زاده خاطر نشان کرد: ورودی سدها ۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب بوده و حجم مخازن کشور ۵۲ میلیارد متر مکعب بوده و به معنای آن است که ورودی به این اندازه نداشته ایم اما در مقایسه با بلند مدت افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد و ۶ درصد رشد خروجی داشته که در مقایسه با متوسط ۵ ساله ۱۹ کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ۱۳۰ هزار چاه انسداد داشته است اما چاه‌های غیر مجاز همیشه وجود داشته است و شناسایی شده ۱۱۰ چاه غیر مجاز اگر مسدود شوند ۹۰ درصد از برداشت‌های غیرمجاز از بین می‌رود.

وی در رابطه با افزایش قیمت تعرفه آب برای بد مصرف‌ها خاطر نشان کرد: افزایش تعرفه بد مصرف‌ها است و دولت به حد آن را دنبال می‌کند و به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

در حال تکمیل....