تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3806823
شناسه : 3806823
تاریخ :
طالبان: پاکستان به خواسته‌های مشروع مردم رسیدگی کند اقتصاد ایران: وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به تحولات اخیر پاکستان از دولت این کشور خواست تا به خواسته‌های مشروع مردم از طریق مذاکره و تفاهم رسیدگی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به تحولات اخیر پاکستان در بیانیه‌ای نوشت: تنش‌ها بین دولت و حامیان اپوزیسیون سیاسی در پاکستان به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است که می‌تواند تأثیرات منفی بر کل منطقه داشته باشد.

وی در بیانیه‌ای با توصیه به مذاکره اسلام‌آباد با مخالفان تصریح کرد: بهترین راه برای رسیدگی به خواسته‌های مشروع مردم از طریق مذاکره و تفاهم است.

بلخی افزود: رویدادهای اخیر نشان داده اس که رد مذاکرات، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. ما به دقت اوضاع پاکستان را زیر نظر داریم و امیدواریم دولت پاکستان و نهادهای تأثیرگذار با نارضایتی‌های رو به افزایش به شکل منطقی و عمل‌گرایانه برخورد کنند.

«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان پیش‌تر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود بیشترین تهدید علیه پاکستان را گروه‌های ایجاد می‌کنند که در افغانستان مستقر هستند.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین از حکومت طالبان خواسته بود به ارزش‌های حقوق بشر مخصوصاً حقوق زنان و دختران در افغانستان احترام بگذارد و یک حکومت فراگیر سیاسی ایجاد کند.

انتهای پیام/.