تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806803
شناسه : 3806803
تاریخ :
مداحان ترحیم خوان در قزوین سازماندهی می شوند اقتصاد ایران: قزوین- مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی قزوین با تاکید بر لزوم سازماندهی مداحان ترحیم خوان گفت: این اقدام از اولویت هایی است که به دنبال آن هستیم و تحقق آن نیازمند همراهی مداحان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جواد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازماندهی مداحان ترحیم خوان یکی از اولویت هایی است که به دنبال آن هستیم و تحقق آن نیازمند همراهی مداحان ست.

وی افزود: براساس شیوه طراحی شده، مداحان این حوزه می‌توانند از تاریخ ۱۰الی ۲۰مهرماه برای تشکیل پرونده و دریافت مجوز در ساعات اداری به دفتر تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین مراجعه کنند.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: پس از تاریخ ذکر شده از فعالیت مداحانی که مجوز فعالیت در عرصه ترحیم خوانی ندارند ممانعت خواهد شد.

وی با تاکید براینکه زمان تمدید مجوزهایی که قبلا صادر شده متقابلا اعلام خواهد شد عنوان کرد: در مرحله اول این فراخوان در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۰ ترحیم‌خوان شناسایی و سازماندهی شدند و برای آنها مجوز صادر شد.

این مسئول در پایان گفت: پس از سازماندهی اولیه کمیته صیانت از مداحان نیز شکل گرفت و تاکنون نیز بیش از ۲۰ جلسه برای بررسی شکایات مردمی برگزار شده است.