تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806789
شناسه : 3806789
تاریخ :
ضرورت اجرای طرح پاکسازی منابع آبی زیرزمینی توسط راه آهن آذربایجان اقتصاد ایران: تبریز-رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای طرح پاکسازی منابع آبی زیرزمینی توسط راه آهن آذربایجان تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی خلیل اللهی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، بر ضرورت اجرای طرح پاکسازی منابع آبی زیرزمینی توسط راه آهن آذربایجان تاکید و اظهار کرد: در این رابطه شرکت راه آهن باید نسبت به ادامه اجرای پاک سازی منابع آبی زیرزمینی و سطحی اطراف راه آهن تبریز از آلودگی‌های نفتی تا یازدهم آبان ماه امسال اقدام کند.

وی با اشاره به ارائه طرح مطالعاتی و پاکسازی منابع آبی زیرزمینی و سطحی اطراف راه آهن تبریز توسط گروه هیدروژئولوژی دانشگاه تبریز، افزود: وجود آلودگی‌های وسیع در آب‌های زیرزمینی این منطقه اثبات شده است و باید مدیران راه آهن با نظارت اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی با فوریت برای اجرای این طرح وارد عمل شود.

خلیل اللهی ادامه داد: باید توجه داشت آلودگی منابع آبی زیرزمینی و سطحی موجب از بین رفتن کشاورزی و تهدید علیه بهداشت عمومی است و پیشگیری از چنین آلودگی‌هایی باید هدف اصلی دستگاه‌ها و متولیان امر باشد.

وی دفاع از حقوق عامه را یکی از اهداف اصلی و محوری دستگاه قضائی بیان و اضافه کرد: دادگستری استان در این زمینه هیچ گونه مماشاتی انجام نخواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با تأیید آلودگی مزارع سبزی کاری منطقه «شام غازان» تبریز به دلیل نشت مواد نفتی از ایستگاه راه آهن، گفت: این مشکل سابقه چندین ساله دارد.