تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806730
شناسه : 3806730
تاریخ :
واحد یک بخار نیروگاه نکا به مدار تولید برگشت اقتصاد ایران: نکا - معاون نگهداری و تعمیرات شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت: واحد یک بخار که طبق برنامه زمانبندی و به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از مدار خارج شده بود، به تولید برگشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم قلعه سری اظهار کرد: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی از ششم مهرماه از مدار خارج شده بود، پس از ۶ روز فعالیت تعمیراتی مجدداً به مدار تولید بازگشت.

ابراهیم قلعه سری افزود، در طول تعمیرات این واحد علاوه بر فعالیت‌های معمول در خروج واحد و تعمیرات میاندوره ای، اقدامات مختلفی به شرح ذیل بر روی تجهیزات بویلر، سیستم آب دریا، فید پمپ الکتریکی و کانالهای دود، هوا و ایرپری هیتر شامل: بازدید از دم گیت در عمق آب توسط غواص، دم گیت گذاری، خارج کردن، بررسی و رفع عیب محل نشست پمپ آب دریا، برشکاری، جوشکاری و رادیوگرافی مسیر فیدپمپ الکتریکی RL۲۳، رفع نشتی و تخلیه رسوبات بویلر، شستشو و رفع نشتی‌های مسیر کانال دود، هوا و ایرپری هیتر، تخلیه رسوبات و قلیاشویی ایرپری هیتر انجام شد.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است که می‌تواند بیش از ۴ درصد برق کشور را تأمین کند.