ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرنگار مهر، عسگر شایان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون سنجش آغازین دوره اول متوسطه با مشارکت چهار هزار و ۵۹۸ دانشآموز در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم در ۳۲ مدرسه دولتی و غیردولتی در آستارا برگزار شد.
وی با بیان اینکه سوالات آزمون فوق از دروس ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضی به صورت هماهنگ استانی طرح شده بود، گفت: مدیران مدارس پس از احصای نتایج آزمون و شناسایی دانشآموزان دارای نمرات پایین نسبت به ارتقای علمی آنها اقدام میکنند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان آستارا گروهبندی دانشآموزان کلاس توسط دبیر مربوطه، برگزاری کلاسهای تقویتی و فوقبرنامه مطابق با آئیننامه اجرایی مدارس و همیار معلم را از جمله راهکارهای ارتقای علمی دانشآموزان با نمرات پایین اعلام کرد.
شایان آگاهی از میزان توانایی و آمادگی قبلی، لزوم برنامهریزی جهت جبران عقب ماندگیها و کاستیهای آموزشی، کاهش نرخ تکرار پایه، ارتقای میانگین نمرات دانشآموزان و دستیابی به سطوح بالاتر شایستگی در هر یک از حوزههای یادگیری را از اهداف آزمون سنجش آغازین دانست.
وی افزود: یکی از خروجیهای اصلی این آزمون تجزیه و تحلیل فرایند ارزشیابی است که جایگاه دانش آموزان از نظر علمی و آموزشی تعیین میشود که با بررسی صحیح آن، برنامه ریزان آموزش در سطوح مختلف میتوانند به رفع موانع و پرداختن به نقاط قوت به رشد و تعالی آموزشی دانش آموزان کمک کنند.