تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3806654
شناسه : 3806654
تاریخ :
سالانه بیش از ۱۰ قطعنامه در سازمان ملل علیه اسرائیل صادر می‌شود اقتصاد ایران: کارشناس مسائل غرب آسیا، رژیم صهیونیستی را دارای نقاط ضعف بسیار دانست و گفت: ۴۰ سال است که سالانه بیش از ۱۰ قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی صادر می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در رابطه با نقاط ضعف رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت به خبرنگار مهر گفت: ۱۴۳ کشور جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل رأی مثبت دادند. این یک دستاورد برای مردم فلسطین محسوب می‌شود. کشورهایی نیز به طور جداگانه فلسطین را به عنوان یک کشور تأیید کردند و این یک نقطه ضعف برای رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه ما طرفدار وجود دو کشور در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی نیستیم، افزود: به هر حال این موضوعی است که صهیونیست‌ها مخالف آن هستند و دوست نداشتند فلسطین در دنیا به عنوان کشور شناخته شود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه رأی دیوان بین‌المللی دادگستری در مرداد ماه امسال مبنی بر خروج اسرائیلی‌ها از سرزمین‌های اشغالی ظرف یک سال را نقطه ضعفی برای صهیونیست‌ها برشمرد و ادامه داد: چند هفته پس از آن نیز ۱۲۴ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل رأی دیوان بین‌المللی دادگستری بر ضرورت خروج از کرانه باختری و شمال جولان ظرف یک سال را مورد تاکید قرار داده‌اند. این بسیار مهم است، زیرا یکی از سیاست‌های نتانیاهو الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی است.

قنادباشی در همین رابطه با اشاره به اینکه قطعنامه‌های شورای امنیت نیز بارها بر اشغالی بودن کرانه باختری تاکید داشته، افزود: احیای این قطعنامه توسط دیوان بین‌المللی دادگستری و صدور اولتیماتوم مبنی بر فرصت یک ساله برای خروج از این مناطق، بسیار مهم است، که ۱۲۴ کشور نیز به آن رأی دادند.

وی مسائل قانونی را که مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر یادآور شدند مورد تاکید قرار داد و گفت: رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه مقابله با رژیم صهیونیستی را از مسیر قانونی مطرح کردند. مشروعیت فلسطینیان بسیار به ضرر رژیم صهیونیستی است.

کشورهای بسیاری به شکایت علیه رژیم صهیونیستی پیوستند

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: کشورهایی که به دفاع از فلسطین پیوستند بسیار مهم هستند؛ از جمله آفریقای جنوبی که حدود ۷ هزار کیلومتر از فلسطین فاصله دارد، در دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند و کشورهایی به این موضوع می‌پیوندند. کشورهایی که به این لیست شکایت پیوستند تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفتند و این نیز یکی دیگر از نقاط ضعف رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

قنادباشی در بخشی از سخنانش به انواع جرایم بین‌المللی که توسط صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و کشورهای جبهه مقاومت به وقوع پیوسته، پرداخت و افزود: انواع جرایم بین‌المللی نظیر کودک کشی، نسل کشی، پاکسازی قومی، مجازات جمعی، حمله به بیمارستان‌ها، مدارس و حمله به دفاتر سازمان ملل و عبور از مرزها و بمباران مناطق مسکونی از جمله جرایم بین‌المللی است که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است.

وی خاطرنشان کرد: غزه بزرگترین زندان روباز جهان محسوب می‌شود. چرا که حدود ۱۸ سال تا قبل از عملیات طوفان الاقصی تحت اشغال صهیونیست‌ها قرار داشت. به غیر از طوفان الاقصی، ۱۲ جنگ را از جمله جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه، ۵۱ روزه و بارها غزه را بمباران کردند.

یهودی‌سازی بیت‌المقدس و شهرک‌سازی، مغایر مقررات بین‌المللی است

این کارشناس مسائل غرب آسیا که نقاط ضعف رژیم صهیونیستی را شمارش می‌کرد، ادامه داد: توهین به مسجد الاقصی که حمله به آن مطابق قوانین بین‌المللی جرم تلقی می‌شود. آنها با یهودی‌سازی بیت‌المقدس و شهرک‌سازی که به اشغال مستمر سرزمین‌های اشغالی پرداختند مرتکب جرایم بین‌المللی شده‌اند. پیوسته فلسطینیان را کشتار می‌کنند و خانه‌های آنها و مزارعشان را تصرف کرده و شهرک سازی می‌کنند که این حتی اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا صراحتاً مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرد.

قنادباشی همچنین با اشاره به صدور قطعنامه‌هایی که طی ۴۰ سال گذشته توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی صادر شده است، گفت: بیش از ۱۰ قطعنامه هر سال با رأی بیش از ۱۵۰ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده است. این قطعنامه‌ها به این دلیل که رژیم اسرائیل مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشته، صادر شده است.