تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806560
شناسه : 3806560
تاریخ :
۵۰ درصد دفاتر خدمات مسافرتی کشور در استان تهران قرار دارد اقتصاد ایران: تهران- معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: استان تهران ۵۰ درصد دفاتر خدماتی و مسافرتی را در خود جای داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا همتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جاذبه‌های گردشگری استان تهران همزمان با هفته گردشگری تهران اظهار کرد: استان تهران در گذشته به عنوان یک مقصد انتخاب نمی‌شد و در گذشته تهران در مسیر مسافرها قرار داشت، اما مقصد آنها نبود.

وی گفت: اما امروز هموطنان تهران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، شمیرانات در شمال تهران و نگینی در رشته کو های البرز قرار دارد و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان دارد، که از جمله آن می‌توان به دریاچه لار، سد لتیان و منطقه زیبای رودبار قصران اشاره کرد.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: در شرق استان تهران نیز آثار متعدد گردشگری فراوانی مانند تنگه واشی، برج شبلی، دریاچه تار و هویر و غار رود افشان قرار دارد.

وی اضافه کرد: در غرب استان تهران نیز سرزمین تپه‌های باستانی و یادگارهای کهن و کاروانسراهای متعدد و دشت شقایقی در ملارد قرار دارد، که گردشگران می‌توانند، از این جاذبه‌ها لذت ببرند.

همتی به جاذبه‌های جنوب استان تهران اشاره کرد و گفت: جنوب استان تهران به عنوان میراث کهن جاذبه‌های فراوانی دارد و تورهای بیابان گردی و کویرگردی در استان تهران نیز مورد استقبال گردشگران قرار دارد.

وی گفت: استان تهران ۵۰ درصد دفاتر خدماتی و مسافرتی را در خود جای داده است و یک سوم راهنمایان گردشگری کشور و نیمی از فعالان گردشگری سلامت در این استان فعال هستند.