تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3806471
شناسه : 3806471
تاریخ :
احداث دیوارهای مرزی و حفر کانال برای تأمین امنیت در مرزهای پرخطر اقتصاد ایران: فرمانده مرزبانی فراجا از احداث دیوارهای مرزی و حفر کانال برای تأمین امنیت در مرزهای پرخطر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در برنامه صف اول اظهار کرد: ایران ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد و بخش زیادی از این مرز خشکی است؛ ۲۷۰۰ کیلومتر هم مرز دریایی داریم و تا به امروز با اشکال مختلفی از مرزها حفاظت می شده است.

وی افزود: در گذشته مرز توسط مرزنشینان و عشایر محافظت می‌شد بعد از آن و با تشکیل دولت‌ها و ایجاد قوانین در نهایت مرز در اختیار مرزبانی فراجا قرار گرفت و مرزبانان مسئول حفاظت از مرزهای کشور را برعهده گرفتند.

سردار گودرزی در خصوص راهکارهای کشور برای تأمین امنیت مرزها گفت: در دو دهه گذشته، با توجه به تهدیداتی که در مرزهای پرخطر به‌ویژه در جنوب شرق و شمال غرب کشور وجود دارد، این مرزها را با اولویت‌بندی مناطق پرخطر و نیازمند مراقبت تقسیم‌بندی کردیم. در این مدت، برای کنترل و مسدود کردن دهانه‌های خروجی که ورود اشرار و تروریست‌ها از آنها صورت می‌گرفت، اقدام به حفر کانال، احداث دیوارهای مرزی، و کشیدن سیم‌خاردار کردیم تا مانع از ورود گروهک‌های ضدانقلاب و تروریست‌ها شویم.

فرمانده مرزبانی فراجا بیان کرد: مرزبانی در شورای امنیت کشور طرحی برای انسداد مرزها ارائه داد که مبلغ قابل توجهی برای این طرح اختصاص داده شد و بنا شده تا دیوارهای مرزی، فیبر نوری و دیگر امکانات انسداد مرز به مرور انجام شود. این طرح ۵ ساله بوده است و امسال با جدیت این طرح آغاز شده است و اعتقاد داریم ظرف یک سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رقم می‌خورد.