تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806439
شناسه : 3806439
تاریخ :
تولد ۱۵ هزار و ۷۱۱ نوزاد در ۶ ماهه نخست امسال در هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تولد ۱۵ هزار و ۷۱۱ نوزاد در شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر کمالی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت و باروری، در شش ماهه نخست امسال، ۱۵ هزار و ۷۱۱ زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۹۰ زایمان مربوط به مادران نخست زا بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین نیاز مادران باردار در هنگام بارداری و زایمان اعتماد داشتن به تیم بهداشتی و درمانی است؛ مادران با برقراری ارتباط مؤثر با ماماهای خود در کلاس‌های آموزشی این ترس ناشناخته را از خود دور می‌کنند و با حضور در کلاس‌های آموزشی فضای بلوک زایمان و زایمان فیزیولوژیک را می‌بینند و اعتماد به نفس مادران باردار در این کلاس‌ها بیشتر می‌شود.

وی از برگزاری کلاس آمادگی برای زایمان، جهت مادران باردار، در کلیه بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: کلاس آمادگی مادران در ایام هفته در دو نوبت کاری صبح و عصر، انجام می‌شود که با استقبال فراوان مادران باردار همراه بوده و هدف از برگزاری این کلاس‌ها دادن آگاهی بیشتر به مادران باردار است.