تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806433
شناسه : 3806433
تاریخ :
حامیان رژیم صهیونیستی شریک جرم جنایات آنان هستند اقتصاد ایران: قم- رئیس جامعه المصطفی گفت: هرکس در میان مسلمانان به تفرقه دامن زند، در خدمت دشمن قرار دارد ضمن اینکه حامیان رژیم صهیونیستی شریک جرم جنایات آنان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با علما و ائمه جماعات اهل سنت اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: المصطفی خدمتگزار فراگیرانی است که از سراسر جهان برای تحصیل علوم دینی به ایران می آیند و امروز نیز خرسندیم که فرصت داریم در خدمت شما عزیزان باشیم.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به گذشته یک سال از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان در سایه سکوت جوامع بین‌المللی، بیان کرد: در این مدت بیش از چهل هزار انسان بی‌گناه اعم از زنان و کودکان و غیرنظامیان توسط این رژیم یاغی و حامیان آنها به قتل رسیده‌اند، در حالی که هیچ اقدام مؤثری را از کشورهای جهان و منطقه برای توقف این جنایات شاهد نیستیم.

وی جنایات رژیم صهیونیستی را تنها محدود به یک سال گذشته ندانست و گفت: ریشه این جنایات از ۷۵ سال قبل و از زمانی آغاز گردید که کشورهای غربی بر اساس برخی توافقات خود این رژیم جعلی را پدید آورده‌اند.

وی افزود: در منطقه ما صدها سال اقوام مختلف و پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، اما از زمانی که دولت‌های غربی به فکر استعمار و سلطه بر سایر کشورها افتادند، نقشه شومی نیز برای جهان اسلام جهت نابودی یا تضعیف دولت‌های مسلمان طراحی نمودند.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: در منطقه پهناور شبه قاره، دولت بریتانیا با راه اندازی کمپانی هند شرقی به تدریج کل منطقه را تحت سلطه و استعمار خود درآورد. پیشرفت علمی غرب در کنار عقب افتادگی علمی مسلمانان و ایجاد تفرقه میان اقوام و مذاهب اسلامی، دو عامل اصلی اجرای سیاست‌های استعمارگران بود.

رئیس جامعه المصطفی به پیشینه تلاش استعمارگران جهت متلاشی نمودن دولت عثمانی به عنوان مقتدرترین دولت اسلامی در آن زمان پرداخت و یادآور شد: در زمان جنگ جهانی اول، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها تلاش نمودند طرح خود را اجرا نمایند و با جدا کردن سرزمین‌های مسلمان از دولت بزرگ عثمانی، حاکمان دست‌نشانده خود را بر سر کار بیاورند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۹۱۶ و در میانه جنگ جهانی اول، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها، منطقه شامات را بر اساس قرارداد سایسپیکو در میان خود تقسیم نمودند و قسمتی که امروز رژیم جعلی صهیونیستی در آن قرار گرفته است، در اختیار و قیمومیت بریتانیا قرار گرفت.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: کل جمعیت یهودیان آن زمان این منطقه بر اساس آمارهای رسمی تنها چهار درصد بود و بیش از نود درصد را نیز مسلمانان تشکیل می‌دادند و مدتی بعد وزیر خارجه انگلیس در نامه‌ای به رؤسای سازمان جهانی صهیونیست‌، متعهد شد کشوری را در منطقه غرب آسیا به یهودیان تقدیم نماید.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه به تبیین شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت و اذعان کرد: با وجود اینکه بیش از سی سال غرب تلاش نمود یهودیان را به مهاجرت به این منطقه ترغیب نماید و تا چهار سال پس از جنگ جهانی دوم که انگلیس اعلام کرد از منطقه خارج خواهد شد و فلسطین را به یهودیان سپرد، تنها ۲۰ درصد جمعیت را یهودیان تشکیل می‌دادند.

وی افزود: طی یک توطئه شوم، همزمان با اعلام پایان قیمومیت انگلیس بر فلسطین، رژیم جعلی صهیونیستی هم اعلام موجودیت کرد و به سرعت در سازمان ملل نیز پذیرفته شد. ۷۵ سال قبل این رژیم جعلی به عنوان پایگاه غرب در قلب جهان اسلام برای کنترل مسلمانان تشکیل شد.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تلاش‌های برخی دولت‌های عربی برای مقابله با رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در ابتدا برخی از دولت‌های اسلامی تلاش کردند با این رژیم جعلی مبارزه نمایند اما با پشتیبانی همه جانبه دولت‌های غربی این تلاش‌ها با شکست مواجه شد.

وی افزود: هشت سال بعد جمال عبدالناصر به جنگ رژیم صهیونیستی رفت که با حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم غاصب با شکست مواجه شد و ده سال بعد سه کشور عربی مصر، اردن و سوریه وارد جنگ شدند اما در عرض شش روز رژیم صهیونیستی با پشتیبانی غرب، ارتش سه کشور قدرتمند اسلامی را در هم کوبید و در هر کدام از جبهه‌ها نیز ده‌ها کیلومتر پیشرفت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، رژیم صهیونیستی در این مناطق اشغالگر به شمار می‌آید و باید از آنها خارج شود و ۷۵ سال اشغالگری، کشتار، تصاحب خانه‌ها و مزارع مردم، دستگیری و شکنجه غیرنظامیان و… گوشه‌هایی از جنایات رژیم جعلی و تروریست صهیونیستی است.

وی کشورها و حاکمان منطقه را فاقد اراده لازم برای ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: برخی از این دولت‌ها به آرامی عادی سازی روابط با دولت جعلی صهیونیستی را نیز دنبال نمودند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به وضعیت اسفناک چند میلیون فلسطینی آواره شده در اردوگاه‌های کشورهای منطقه، عنوان کرد: هنوز نیز این آوارگان به امید بازگشت به منازل خود روزها را سپری می‌نمایند. با گذشت چندین دهه، این آرزو و آرمان همچنان زنده است تا سرزمین‌های اشغالی به صاحبان اصلی آن بازگردانده شود و بی شک اگر حکومت‌ها و برخی ملت‌ها با این رژیم جعلی همکاری نمایند، در این جرم تاریخی شریک خواهند بود.

وی با اشاره به پیدایش نسل مقاومت اسلامی در منطقه، اظهار داشت: آنچه می‌تواند سرزمین‌های اسلامی را نجات دهد تنها اسلام است؛ نه ملی گرایی، مارکسیسم یا کمونیسم و قهرمانانی مانند اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله، شهدا و فرماندهان این راه نورانی هستند که مسیر پیروزی را به ملت‌های مسلمان نمایان ساختند.

حجت الاسلام عباسی تفرقه را عامل افول اقتدار مسلمانان در برابر دشمنان دانست و تاکید کرد: هرکس در میان مسلمانان به تفرقه دامن زند، در خدمت دشمن قرار دارد و آنها نه به شیعه علاقه دارند و نه به اهل سنت و فقط به دنبال ضربه زدن به مسلمانان هستند.

رئیس جامعه المصطفی برادران کُرد را بخشی از پیکره جهان اسلام خواند و خاطرنشان کرد: ما هیچ تفاوتی میان خود و شما نمی‌بینیم و همه با یکدیگر برادر ایمانی هستیم و امیدواریم این همکاری‌های علمی و فرهنگی ادامه و توسعه یابد و دستاوردهای مبارکی از آن حاصل گردد.