تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806166
شناسه : 3806166
تاریخ :
۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در اسدآباد مسدود شد اقتصاد ایران: همدان ـمدیر منابع آب شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان اسدآباد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید رکنیان با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیر مجاز در شهرستان اسدآباد به روز شده است و به محض صدور حکم قضائی، مسدود می‌شود، اظهار کرد: از ابتدایی سال ۱۳۹۹ تاکنون در شهرستان اسدباد ۲۹۷ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی افزود: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت بیش از ۱۳ میلیون و ۴۴۸ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

رکنیان مجموع طول انسداد این تعداد چاه غیر مجاز در شهرستان را ۹ کیلومتر و ۶۰۰ متر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۶ پرونده چاه غیر مجاز در جریان رسیدگی در محاکم قضائی شهرستان وجود دارد که به محض صدور حکم قضائی با اخطار به مالک چاه، نسبت به انسداد آن اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ابلاغی کارگروه سازگاری با کم آبی مقرر شده است در شهرستان اسدآباد تا پایان سال جاری ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود که از ابتدای سال تاکنون ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز، بیش از برنامه ابلاغی مسدود شده که با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت بیش ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

رکنیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون از حفر ۳ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان جلوگیری شده است گفت: گروه‌های گشت و بازرسی مستقر در شهرستان به صورت شبانه روزی بر دشت‌های شهرستان نظارت دارند.

مدیر منابع شهرستان اسدآباد ضمن درخواست از مردم عزیز شهرستان در جهت حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی گفت: شماره تلفن ۳۱۵۱ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در جهت حفر چاه غیر مجاز، بهره برداری بیش از پروانه از چاه، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و در کل تخلفات حوزه آب می‌باشد.