تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3806097
شناسه : 3806097
تاریخ :
وقوع تراژدی دیگری برای پناهندگان در کانال مانش اقتصاد ایران: چندین پناهجو مجددا در حین عبور از کانال مانش برای رسیدن به انگلیس بر اثر فشار زیاد و ازدحام در قایق جان خود را از دست دادند که یکی از قربانیان یک کودک دو ساله بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجددا تراژدی دیگی برای پناهندگان در کانال انگلیسی مانش رقم خورده و چندین پناهجو در حین عبور از فرانسه به انگلیس با قایق های پر ازدحام جان باختند. آنها می خواستند با کمک قایق های کاملاً شلوغ از کانال مانش عبور کنند. یک کودک دو ساله نیز در میان قربانیان است.

به این ترتیب مجددا چندین پناهجو از جمله یک کودک دو ساله در تلاش برای عبور از کانال مانش از فرانسه به انگلیس جان خود را از دست دادند. "برونو رتالو"، وزیر کشور فرانسه روز شنبه در شبکه اجتماعی X در مورد این حادثه صحبت کرد. وی گفت که این کودک در قایق زیر پا مانده و کشته شد.

امدادگران صبح روز گذشته پس از درخواست کمک خدمه، کودک دو ساله را در قایق با پناهجویان مرده پیدا کردند. پلیس مرزی چهارده نفر دیگر را که در کشتی دستگیر شده بودند برای بازجویی به فرانسه بازگرداند. یک جوان 17 ساله مجروح به بیمارستانی در شهر بندری بولون-سور-مر منتقل شد. دیگران حاضر به نجات نشدند. امدادگران گفتند که آنها به سفر خود به سمت انگلیس ادامه دادند.

در یک حادثه دیگری در روز شنبه، امدادگران سه کشته را در قایق دیگری پیدا کردند که با 83 مسافر کاملاً مملو از مسافر شده بود. قربانیان دو مرد و یک زن بودند که هر سه حدودا 30 ساله بودند. امدادگران گفتند که آنها همچنین احتمالاً در میان جمعیت له شده اند.

رتالو در این باره گفت: خون این افراد در دستان قاچاقچیان است و دولت ما مبارزه با این مافیا را که این گذرگاه های مرگبار را سازماندهی می کند، تشدید خواهد کرد.

این حادثه آخرین مورد از یک سری حوادث مشابه در سال جاری بود. اخیراً، 12 مهاجر ماه گذشته بر اثر واژگونی قایق آنها در کانال مانش جان باختند. در این مسیر شلوغ کشتیرانی، تردد مداوم و جریان های شدید، خطر بزرگی برای قایق های پناهجویان است که معمولاً بیش از حد بار هستند و به سختی قابل تردد هستند.

به گفته مقامات فرانسوی، پیش از حوادث اخیر، حداقل 46 نفر در تلاش برای رسیدن به بریتانیا در سال جاری جان خود را از دست داده بودند. مهاجرانی که امدادگران روز شنبه به آن ها رسیدند از اریتره، ویتنام، افغانستان، ایران، اتیوپی، لیبی، سوریه، مصر، کویت و عراق آمده بودند.

اتهای پیام/