تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3806051
شناسه : 3806051
تاریخ :
لزوم شبکه سازی برای انتقال تجربیات در حوزه آسیب های اجتماعی اقتصاد ایران: قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ایجاد شبکه‌ای منسجم برای تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه آسیب های اجتماعی ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی، ظهر یکشنبه در هفتمین جلسه شورای اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: صحنه‌های شهادت نیروهای مقاومت بسیار تلخ است و تاریخ شاید مشابه این وحشی‌گری‌ها را که اکنون در فلسطین و لبنان رخ می‌دهد، به خاطر نداشته باشد. چنین ظلم‌هایی بی‌سابقه است.

وی افزود: این امر یک دلیل روشن و واضح دارد و آن هم این است که رژیم بی‌ریشه صهیونیستی در نهایت استیصال و زوال قرار گرفته است، در سال‌های اخیر، حوادث پیرامون این رژیم و مشکلات داخلی و بیرونی آن به وضوح نشان‌دهنده این حقیقت است که رژیم صهیونیستی در سراشیبی نابودی قرار دارد.

کاظمی بیان کرد: البته خواست حاکمان خونخوار رژیم صهیونیستی این است که واقعیت‌ها را کمرنگ کنند، اما بدانید که شرایط کنونی آنان تلخ‌ترین و بدترین وضعیت است، براساس سنت الهی و تجربه تاریخ، هرگاه ظلم به اوج می‌رسد، سرنوشت ظالمان نابودی است.

وی ادامه داد: تاریخ به ما می‌گوید که چهره‌هایی مشابه رژیم صهیونیستی از قبیل هیتلر و جریان مغول که در تاریخ به عنوان نماد ظلم ثبت شده‌اند، وقتی ظلم به اوج خود می‌رسد از بین می‌روند، این امر نشان‌دهنده این است که ظالمان در روزهای پایانی حیات ننگین خود به سر می‌برند.

معاون استاندار قزوین تأکید کرد: همه ما در حمایت از مقاومت وظیفه داریم و نباید غافل شویم. هر کسی می‌تواند با قلم، قدم یا حمایت مالی در این حوزه ورود کند و حمایت‌های متنوع ضروری است.

معاون استاندار قزوین در ادامه به حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان پرداخت و اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر، با افزایش حساسیت نسبت به موضوعات اجتماعی و همچنین حمایت‌های بیشتر از دستگاه‌هایی که در زمینه کنترل آسیب‌ها فعالیت می‌کنند، شاهد تحرکاتی مثبت هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از ابرچالش‌های کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: دلایل مختلفی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله شرایط اقتصادی، بیکاری و مشکلات فرهنگی وجود دارد، در یک دهه اخیر، موج فزاینده آسیب‌های اجتماعی، اهمیت و ضرورت مقابله با این معضل را برای همگان روشن کرده است و همه ما باید نسبت به این موضوع حساس باشیم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی باید به صورت جدی مورد توجه دستگاههای مختلف قرار گیرد، به عنوان مثال، خودکشی یکی از موضوعات نگران‌کننده‌ای است که باید بهزیستی، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و وزارت کار و رفاه اجتماعی به طور مشترک به آن رسیدگی کنند.

معاون استاندار قزوین همچنین به اهمیت ایجاد خط ارتباطی میان دستگاه‌های مسئول اشاره کرد و گفت: هر سازمان باید در تعامل و همکاری با سایر سازمان‌ها به دنبال حل مسائل اجتماعی باشد. عدم ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‌ها می‌تواند مانع از اثرگذاری مثبت اقدامات شود. بنابراین، ایجاد شبکه‌ای منسجم برای تبادل اطلاعات و تجربیات ضروری است.

کاظمی تأکید کرد: با وجود اینکه در حوزه‌هایی مانند نزاع و درگیری و مفاسد اجتماعی کاهش قابل توجهی مشاهده شده است، اما برخی آسیب‌های اجتماعی، به ویژه اعتیاد، هنوز نگران‌کننده هستند. برای کنترل و کاهش این آسیب‌ها، حساسیت و انگیزه سازمان‌ها بسیار مهم است. ما باید در مدیریت این موارد دقت کنیم و از عوامل کاهنده سرعت و انگیزه غافل نشویم.

وی در پایان گفت: فضای اجتماعی باید حفظ و صیانت شود و باید مراقب باشیم که عوامل افزاینده در کنترل و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دخالت نکنند. این موضوع نیازمند همکاری و هم‌افزایی همه نهادها و افراد جامعه است تا شاهد کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در سطح استان باشیم.