تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3806007
شناسه : 3806007
تاریخ :
فعالیت های انسانی عامل انقراض 600 گونه پرنده اقتصاد ایران: تحقیقات جدیدی که انجام شده است نشان می‌دهد که فعالیت‌های انسانی که در سال‌های اخیر انجام شده است، عامل انقراض دست‌کم ۶۰۰ گونه از پرندگان بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هم میهن آنلاین، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که فعالیت‌های انسانی در سال‌های اخیر موجب انقراض دست‌کم ۶۰۰ گونه از پرندگان شده است.

در این مطالعه که در مجله Science منتشر شده، آمده است: «جمعیت جهان از سال ۱۹۶۰ بیش از دوبرابر شده است و با افزایش تقاضای ما برای منابع، فشار بر محیط‌زیست نیز افزایش پیدا کرده است. مطمئناً فعالیت انسان تهدید اصلی برای پرندگان است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد. در حال حاضر بیش از ۱۱هزار گونه پرنده در جهان وجود دارد که مناطق استوایی بیشترین تنوع این پرندگان را در خود جای داده است. فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، گونه‌های پرندگان را به چند دسته طبقه‌بندی می‌کند ازجمله پرندگان آسیب‌پذیر، در معرض خطر و به‌شدت در معرض خطر. در حال حاضر IUCN تعداد ۱۹۲ گونه پرنده را به‌عنوان در معرض خطر انقراض فهرست کرده است و این آمار باعث می‌شود پرندگان بالاترین رده از نظر تهدید باشند.»