تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3805938
شناسه : 3805938
تاریخ :
ابعاد و پیام‌های قاطع خطبه‌های رهبر انقلاب از نگاه المیادین اقتصاد ایران: شبکه المیادین با بررسی ابعاد خطبه‌های مقام معظم رهبری ، تاکید کرد که این سخنان امام خامنه‌ای و نیز عملیات وعده صادق ۲ علاوه بر پیام‌های گسترده برای دوست و دشمن، نشان داد که مرحله آینده نبرد با صهیونیست‌ها طبق قواعد درگیری مستقیم ترسیم می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که تحلیل‌ها درباره خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، همچنان در رسانه‌های منطقه ادامه دارد، پایگاه خبری شبکه المیادین در یادداشتی به بررسی پیام‌های حضور گسترده مردم در نماز جمعه تهران به امامت امام خامنه‌ای و خطبه‌های ایشان پرداخته و نوشت: با ورود به مرحله جدید و حمله موشکی قاطع ایران علیه صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی در تل‌آویو، دیگر نمی‌توانیم بگوییم که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حوادث منطقه، محدود به پشتیبانی از نیروهای مقاومت در نبرد با دشمن اشغالگر است؛ بلکه ایران نشان داد که اگر بخواهد می‌تواند وارد تقابل مستقیم با صهیونیست‌ها شود و ضربات بزرگی به آنها وارد سازد.

تجلی وحدت ایران در سخنان رهبر انقلاب و وعده صادق 2

این عملیات جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «وعده صادق 2 » بعد از یک دوره نسبتاً طولانی خویشتن داری انجام شد که سطح بالای توان تصمیم گیری در این کشور را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که برخلاف مانورها و ادعاهای رسانه‌های دشمن و حامیان آن، همه نهادهای مربوطه ایران در تصمیم گیری با یکدیگر هماهنگ هستند و پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر موضع واحد همه ایرانی‌هاست.

عملیات وعده صادق 2 ایران از نظر شکل حمله، سطح و اثربخشی آن تعادل را به چهارچوب رویارویی راهبردی میان محور مقاومت با رژیم اشغالگر و حامیان آن برگرداند.

در این میان آیت الله امام سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه تهران که با حضور گسترده و باشکوه مردم برگزار شد خطبه‌ای به زبان عربی خواند و چشم انداز جمهوری اسلامی را برای مرحله بعدی و ماهیت درگیری کنونی با دشمن اشغالگر ارائه کرد.

در واقع جمهوری اسلامی ایران از نظر شکلی می‌خواست میزان اجماع و توافق ایرانی‌ها در تصمیم گیری برای تقابل مستقیم با دشمن صهیونیستی را به جهانیان نشان دهد.

در همین زمینه امام خامنه‌ای در نماز جمعه تهران نشان داد که همه جناح‌ها در جمهوری اسلامی ایران در مسائل مربوط به امنیت ملی با یکدیگر توافق کامل دارند و ساختار اداری تنظیم کننده کار سیاسی در این کشور، تحت تاثیر برخی اختلافات سیاسی که میان دو جناح مختلف، امری طبیعی است قرار نمی‌گیرد. در واقع ایرانی‌ها نشان دادند که شاید در برخی مسائل داخلی اختلاف نظرهایی داشته باشند اما در سیاست خارجی و مقابله با هرگونه تهدیدی کاملاً متفق القول هستند.

تاثیر گسترده سخنان امام خامنه‌ای بر قواعد درگیری با دشمن

اما از نظر محتوا باید بگوییم که تاثیرات سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران کمتر از تاثیرات حمله موشکی به تل‌آویو نبوده است؛ زیرا امام خامنه‌ای با توجه به دیدگاهی فراتر از روایت خود صهیونیست‌ها، ویژگی‌های نبرد کنونی را برای همه توضیح داد و تاکید کرد که سطح نبرد با اشغالگران صهیونیست بسیار بالاتر رفته است.

از طرف دیگر، تاکید بر این که جنگ در منطقه از یک اتاق عملیات مدیریت می‌شود، تصمیم برای حفظ وحدت میادین را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که گروه‌های حامی غزه از محور مقاومت تا پایان جنگ، در کنار مردم و مقاومت فلسطین در نبرد طوفان الاقصی می‌مانند. علاوه بر آن، عملیات وعده صادق 2 خطوط تقابل با دشمن در مرحله آینده را به گونه‌ای ترسیم می‌کند که علاوه بر رژیم صهیونیستی، منافع آمریکا در منطقه نیز طی مرحله آینده هدف قرار خواهد گرفت.

در واقع سخنان امام خامنه‌ای نشان داد که تجاوزات اخیر رژیم اشغالگر به غزه و لبنان، ربطی به طوفان الاقصی و یا تلاش برای بازگشت شهرک نشینان صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی ندارد؛ بلکه پروژه متجاوزانه رژیم صهیونیستی از ابتدای تشکیل این رژیم جعلی در اراضی اشغالی فلسطین همچنان وجود داشته و ماهیت اسرائیل مبتنی بر جنگ و توحش است که هرگز متوقف نمی‌شود.

بنابراین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران عمدا سطح رویارویی با دشمن صهیونیستی را بالا برد و تاکید کرد که مقاومت هرگز عقب نشینی نخواهد کرد و پیروزی نهایی با مقاومت و حامیان آناست.

پیام سخنان امام خامنه‌ای برای متجاوزان آمریکایی

از سوی دیگر مضمون سخنرانی امام خامنه‌ای حاکی از اصرار جمهوری اسلامی ایران برای تقابل مستقیم با پروژه آمریکایی- صهیونیستی در منطقه، بدون هیچ گونه پایبندی به قواعد درگیری حاکم در مراحل قبلی بود. در این شرایط، آمریکا منافع و پایگاه‌های خود را در منطقه به شدت در معرض خطر می‌بیند.

دولت‌های مختلف آمریکا از دهه‌های گذشته، همواره در تلاش برای مقابله با قدرت ایران در منطقه بوده‌اند و در همین راستا توطئه‌های متعددی طراحی کردند تا ایران را به عنوان دشمن کشورهای منطقه، و رژیم اشغالگر را دوست این کشورها معرفی کنند. انعقاد قراردادهای عادی‌سازی میان برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی نیز در چهارچوب همین توطئه آمریکا بود و در شرایط کنونی، واشنگتن تصمیم گرفته بود تا همین توطئه را علیه گروه‌های مختلف محور مقاومت تحمیل کند.

اما سخنان مدبرانه امام خامنه‌ای نشان دهنده هوشیاری نظام ایران نسبت به واقعیت توطئه‌های آمریکا علیه محور مقاومت بود و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران کاملاً از این طرح‌های شوم واشنگتن که به دنبال حذف یک به یک گروه‌های مقاومت و سپس محاصره جمهوری اسلامی است، آگاهی دارد و هرگز اجازه اجرای آنها را نمی‌دهد.

ضربه رهبر انقلاب به پروژه شوم صهیونیست‌ها علیه اسلام

در سطح ایدئولوژیک هم امام خامنه‌ای اصرار داشت، روایت خود را به گونه‌ای ارائه کند که موید عدم انحراف مسیر نبرد کنونی از چهارچوب تقابل ایدئولوژیک میان محور مقاومتِ مسلح به حقیقت و انسانیت در برابر محور استعماری و استکباری آمریکا باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از خلال توصیف شهید سید حسن نصرالله به برادر عزیز و مایه افتخار امت اسلامی و شخصیت محبوب در جهان اسلام، تاکید کرد که ترور این شخصیت برجسته اسلام و مقاومت، عاملی برای گسترش خشم و افزایش انگیزه‌های مقاومت ضد اشغالگران خواهد بود.

امام خامنه‌ای همچنین تاکید کرد که حزب الله تحت رهبری این سید شهید مقاومت، مرحله به مرحله توسعه یافته و تبدیل به تهدید موجودیتی برای دشمن صهیونیستی شده است. رهبر انقلاب اسلامی بعد از تشبیه مقاومت به شجره طیبه، رژیم اشغالگر را به شجره خبیث تشبیه کرد و به این ترتیب جنبه مذهبی نبرد کنونی با اشغالگران صهیونیست را نشان داد. این بخش از سخنان امام خامنه‌ای در واقع پاسخ مستقیم به لفاظی‌های بیهوده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر در سازمان ملل بود که در آن، طی صحبت‌هایی مضحک از آشتی میان مسلمانان و یهودیان صهیونیست حرف می‌زد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که این سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطفی بود که از شهادت سید حسن نصرالله و عملیات وعده صادق 2 آغاز شد تا تایید کند که مرحله بعدی جنگ با دشمن صهیونیستی طبق قواعد درگیری مستقیم ترسیم می‌شود.

انتهای پیام/