تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : نفت و انرژی
لینک : econews.ir/5x3805926
شناسه : 3805926
تاریخ :
ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی ایران در مرز ۱۰۰ میلیون تن است اقتصاد ایران: سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: هم‌اکنون ظرفیت اسمی صنعت برق ایران در مرز ۱۰۰ میلیون تن است و ظرفیت تولید این صنعت تا پایان برنامه هفتم توسعه به سالانه ۱۳۱ میلیون تن می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن عباس‌زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در دومین همایش مدیریت ایمنی فرآیند با اشاره به رشد صنعت پتروشیمی که هم‌اکنون در مرز 100 میلیون تن ظرفیت اسمی است، گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان برنامه هفتم توسعه به سالانه 131 میلیون تن می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون حدود 80درصد ظرفیت صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود و 20درصد دیگر به دلایل مختلف از جمله خوراک، تعمیرات و مشکلات فرآیندی فعال نیستند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: اگرچه حدود 60درصد عدم تولید در اثر کمبود خوراک است، اما موضوعات فرآیندی نیز در کاهش تولید موثر هستند.

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی با مواد شیمیایی درگیر است و نشت این مواد باید بسیار جدی گرفته شود، گفت: بنابراین به موضوع ایمنی فرآیند در حالت عادی نیز باید توجه شود به‌ویژه در مناطقی که صنعت به جامعه پیرامونی نزدیک است.

عباس‌زاده، دستورالعمل‌ها، فرآیندها و فناوری‌ها و رویه‌ها و رویکردهای مدیریتی رو سه رکن اصلی در مدیریت ایمنی فرآیند دانست و تأکید کرد: رویه‌های مدیریتی حاکم بر این موضوع است و باید دستورالعمل‌های ابلاغی کمیته‌های بالادستی از سوی مدیران جدی گرفته شود و به سرعت به زیرمجموعه ابلاغ شود.

انتهای پیام/