تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3805919
شناسه : 3805919
تاریخ :
آمادگی شرکت‌های ژاپنی برای توسعه همکاری‌ها با ایران در حوزه سلامت اقتصاد ایران: سفیر ژاپن در ایران در دیدار با وزیر بهداشت، گفت: با وجود تحریم‌ها، تعدادی از شرکت‌های ژاپنی آماده توسعه همکاری‌ها در حوزه سلامت با ایران هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تسوکادا تاماکی، با اشاره به سوابق دکتر ظفرقندی در سازمان نظام پزشکی، افزود: در دوره همه گیری کرونا جنابعالی رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بودید و می‌توانید در زمینه تبادل تجربیات و اشتراک گذاری دستاوردهای علمی ایران در این حوزه به ژاپن و انتقال آنها به نسل‌های آینده، کمک کنید.

وی با بیان اینکه ژاپن خواستار تسریع در صدور مجوز ورود تجهیزات پزشکی به ایران است، ادامه داد: سازمان جایکا در حال حاضر پروژه کمک‌های بلاعوض برای بهبود تجهیزات پزشکی در ایران را در دست اقدام دارد و چندی پیش یکی از این دستگاه‌ها در شهرکرد بهره برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: ژاپن در زمینه مراقبت‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها دارای تجارب خوبی است که می‌تواند برای کاهش شیوع و هزینه‌های درمان از جمله درمان سرطان پستان، این تجارب را در اختیار ایران قرار دهد.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به سخنان وزیر بهداشت در خصوص تحریم‌ها، گفت: با وجود تحریم‌ها تعدادی از شرکت‌های ژاپنی آماده توسعه همکاری‌ها در حوزه سلامت با ایران هستند. البته یکی از موانع در زمینه همکاری‌های پزشکی و درمانی صدور مجوزهای لازم در ایران است و گرنه امکانات بیشتری بین دو کشور قابل تبادل هستند.

وی با اذعان به توانمندی ایران در زمینه درمان بیماری‌ها و اینکه پس از انجام عمل رضایت بخش دیسک کمر خود در کشورمان توانایی ورزش کردن پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: توصیه وزیر بهداشت ایران برای انجام تهاتر نفت و تجهیزات پزشکی را حتماً پیگیری خواهد کرد.