تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805912
شناسه : 3805912
تاریخ :
خرید توافقی بیش از ۳۴۶ هزار تن محصولات کشاورزی در استان قزوین اقتصاد ایران: قزوین- مدیر تعاون روستایی استان قزوین از خرید توافقی بیش از ۳۴۶ هزار تن محصولات کشاورزی در استان قزوین در سال گذشته خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام رحمانی پیش از ظهر یکشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه حمایت از تولید و تولیدکنندگان به منظور محقق شدن جهش تولید و رونق اقتصادی ضروری است، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان یک نهاد اقتصادی جامع در بستر جامعه روستایی است که رسالت اصلی این سازمان هدایت، حمایت و نظارت بر تمامی تشکل ‏های زیر پوشش است.

وی افزود: حمایت از تولید محصولات کشاورزی و خرید این محصولات به صورت توافقی، تضمینی و حمایتی یکی از رسالت های تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از جذب تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی بیش از ۱۳۹ میلیارد تومان توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: فراهم نمودن بسترهای لازم برای توسعه بخش اقتصادی و کشاورزی استان، تامین امکانات و تسهیلات مناسب برای خرید محصولات باغی، دامی و زراعی مازاد بر نیاز کشاورزان و تولیدکنندگان خرد از جمله نیازهای تشکل های تعاون روستایی است.

رحمانی با اشاره به خرید توافقی بیش از ۳۴۶ هزار تن محصولات کشاورزی در سال گذشته، گفت: خرید توافقی گامی به سوی کنترل و تنظیم بازار تولید، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و دامی، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با حذف واسطه های ناخواسته و سودجو از سوی دولت برای اعمال مدیریت بهینه تولید می باشد.

وی اعلام کرد: در این مدت ۴۳۸ هزار و ۱۹۹ تن انواع نهاده های دامی بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور از طریق شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

این مسئول با اعلام اینکه در این مدت بیش از ۴۵ هزار و ۵۱۱ تن گندم و ۳ هزار و ۸۴۶ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است، گفت: هدف از خرید تضمینی گندم و کلزا ایجاد تعادل در نظام تولید، حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد در استان قزوین توزیع شد، گفت: در راستای خدمات رسانی به روستائیان و کشاورزان و همچنین براساس وظایف محوله سازمان تعاون روستایی، شبکه تعاون روستایی در سطح روستاها اقدام به توزیع آرد و کالاهای اساسی می کند.

رحمانی با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان، اعلام کرد: ۳۵ میلیون و ۱۲۴ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز و… در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از حسابرسی سالیانه و عملیاتی ۱۱۴ اتحادیه و شرکت تعاونی در سال گذشته خبر داد و گفت: حسابرسی سالیانه و عملیاتی از اتحادیه ها، شرکت های تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی و زنان استان قزوین به منظور مشخص شدن عملیات مالی شبکه، انجام می شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران، اعلام کرد: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کودهای شیمیایی، آلی و ریزمغذی در این مدت توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

رحمانی از تامین و توزیع ۱۹ هزار و ۵۵۴ لیتر سموم شیمیایی در این مدت خبر داد و اظهار کرد: سموم شیمیایی مورد نیاز کشاورزان با کیفیت مناسب و قیمت مصوب توسط شبکه تعاون روستایی توزیع می شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت های تعاون روستایی استان، اعلام کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۲۶۶ تن انواع بذر اصلاح شده تولید، فرآوری و توزیع شده است.

وی ادامه داد: ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستائیان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمدهای پرهزینه و زمان‌بر دور نگه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار فقره پروانه فعالیت کشاورزی در نظام صنفی کشاورزی استان صادر و تمدید شده است، افزود: عضویت همه کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی امکان برنامه ریزی مناسب برای توسعه کشاورزی را فراهم خواهد کرد و حمایت از حقوق صنفی شاغلین بخش کشاورزی در گرو عضویت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در نظام صنفی است.

رحمانی از آموزش ۴۶۳ نفر روز اعضاء و ارکان شبکه تعاون روستایی در این مدت خبر داد و گفت: دوره های آموزشی در قالب اجرای برنامه های ابلاغی دفتر توسعه و آموزش و ترویج تعاونیها و تشکلهای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شده است.

وی یاد آور شد: همچنین ساماندهی مجامع ۶۷ تعاونی و اتحادیه های روستایی و کشاورزی، معرفی ۵ تعاونی و تشکل های نمونه و برتر، برنامه پذیر نمودن شرکتها و اتحادیه ها و ارزشیابی ۶۷ شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی، زنان و تولید توسط اداره آموزش تعاون روستایی استان قزوین صورت گرفت.