تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بازار سرمایه
لینک : econews.ir/5x3805907
شناسه : 3805907
تاریخ :
معامله ۱۶۲۷ میلیارد تومان برق سبز در بورس انرژی در شش ماهه نخست اقتصاد ایران: مجموع معاملات برق سبز در بورس انرژی در شش ماهه اول سال جاری ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت با ارزش ۱۶۲۷ میلیارد تومان و متوسط قیمت ۴۴ هزار و ۷۳۱ ریال بر کیلووات ساعت بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، حدود ۶۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی برای تحویل شهریور ماه ۱۴۰۳ در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شده است که به طور متوسط مقدار ظرفیت معامله شده برای تحویل این ماه ۸۹ هزار و ۲۹۹ کیلووات در هر ساعت در طول ماه است.

۷۸ هزار و ۳۴۱ کیلووات از ظرفیت مورد معامله توسط مشترکان زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای، ۱۹۵۵ کیلووات توسط مشترکان زیرمجموعه شرکت‌های توزیع نیروی برق و مابقی (۹۰۰۳ کیلووات) توسط شرکت‌های خرده فروشی خریداری شده است.

ارزش معاملات برق سبز بر اساس تحویل شهریور ماه سال جاری حدود ۳۳۵ میلیارد تومان و متوسط قیمت معاملات ۵۰ هزار و ۴۵۵ ریال بر کیلووات ساعت ثبت شده است.

مجموع معاملات برق سبز در بورس انرژی در شش ماهه اول سال جاری ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت با ارزش ۱,۶۲۷ میلیارد تومان و متوسط قیمت ۴۴ هزار و ۷۳۱ ریال بر کیلووات ساعت بوده است.

برق-سبز-6-ماهه