تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3805820
شناسه : 3805820
تاریخ :
عرضه اقلام تنظیم بازاری حضوری و آنلاین از طریق "شهرزاد" اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت شهروند از توزیع و عرضه اقلام تنظیم بازاری به‌صورت حضوری و غیرحضوری از طریق سامانه "شهرزاد" خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، داود قربانیان؛ مدیرعامل شرکت شهروند امروز در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، ضمن بررسی گزارش حسابرسی این شرکت اظهار کرد: بخش زیادی از اسناد مطرح‌شده در گزارش حسابرس مربوط به املاک شهروند است. به‌طوری‌که شعب صادقیه، جلال و... در اراضی سازمان میادین واقع‌شده‌اند و نیاز به تفکیک اسناد دارند.

وی افزود: این موضوع در پیچ‌وخم سازمان اسناد قرار گرفته، اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اسناد این فروشگاه‌ها تفکیک شود.

قربانیان در خصوص دعاوی شرکت شهروند توضیح داد: در ابتدا پرونده‌های بسیاری وجود داشت که مربوط به سال 1391 بوده و همچنان باقی مانده است. برخی پیمانکاران نیز از آن زمان تاکنون با ما تسویه‌حساب نکرده‌اند، اما این پرونده‌ها در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: تلاش زیادی کرده‌ایم تا پرونده‌های حقوقی را حل‌وفصل کنیم؛ برخی مانند اختلاف با یکی از بانک‌ها حل‌شده و برخی دیگر هنوز در مراحل حقوقی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهروند در ادامه عملکرد این شرکت را در سال گذشته شرح داد و گفت: فروش تعدادی شهروند از سال 1400 تا 1401، 13.7 درصد و از سال 1401 تا 1402، 10.8 درصد افزایش یافته است. همچنین سود این فروشگاه‌ها در سال 1402 نسبت به سال قبل از آن، از 157 میلیارد تومان به 750 میلیارد تومان افزایش داشته است. در همین سال، 9 هزار و 430 متر به سطح فروش شرکت شهروند افزوده‌شده و سود ناویژه شهروند با وجود کنترل بازار، 54.6 درصد رشد داشته است. همچنین دوره گردش کالای شهروند از 7 به 9 مرتبه در سال 1402 افزایش یافته است.

وی همچنین تاکید کرد: شهروند سرمایه‌ای ارزشمند برای شهرداری تهران است و با توجه به آن، شهرداری می‌تواند در آینده بهره‌برداری مناسبی انجام دهد.

قربانیان در مورد سامانه "شهرزاد" گفت: این سامانه، پلتفرمی برای فروش اینترنتی کالاهای اساسی و تنظیم بازاری است، اما فروش حضوری نیز همچنان برقرار است و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

در ادامه این جلسه، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شهروند یک دستگاه خدماتی شهرداری تهران است و باید خدمت‌رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشد. جذب مشتری برای ما از سودآوری اهمیت بیشتری دارد. بی‌شک یکی از راه‌های جذب مشتری، پایین نگه داشتن قیمت کالاهاست که به افزایش فروش منجر می‌شود.

در نهایت، پس از بحث و بررسی، گزارش حسابرسی شرکت خدماتی شهروند با اکثریت آراء اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/