تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805810
شناسه : 3805810
تاریخ :
۲۳ درصدی پرونده‌های طلاق توافقی در کردستان به سازش منجر شد اقتصاد ایران: سنندج-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان اظهار کرد: ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان منجر به صلح و سازش شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهادر اسدی اظهار کرد: ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق توافقی ارجاع شده به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ منجر به سازش بین زوجین شده است.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت سامانه مسیر (مشاوره ساختن یک راه) و ارجاع پرونده‌های طلاق توافقی به مراکز مشاوره خانواده دادگستری استان از طریق این سامانه، مطابق آمار اخذ شده از مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، تعداد هزار و ۷۳۵ پرونده طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست سال جاری به این مراکز ارجاع شد که از این تعداد، ۴۰۰ پرونده منجر به صلح و سازش بین زوجین شده است.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های سامانه مسیر نظارت‌پذیر بودن این سامانه نسبت به عملکرد مشاوران خانواده می‌باشد، افزود: سامانه مسیر بستری کاملاً الکترونیک است که به نحو مطلوبی می‌تواند امر مشاوره و ارتباط بین محاکم خانواده و مشاوران را تسهیل نماید.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان تصریح کرد: یکی از معضلات اجتماعی کشور و همچنین استان کردستان مساله طلاق و آسیب‌های خانواده است به‌طوریکه افزایش طلاق در جامعه آسیب‌هایی ازجمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد لذا مراکز مشاوره در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی در پایان اظهار کرد: ماهیت دعاوی خانواده با سایر پرونده‌ها متفاوت است و نیاز به رسیدگی‌های تخصصی با در نظر گرفتن مسائل روانشناختی و شناخت خانواده دارد تا به صلح و سازش و بازگشت به روابط سالم‌تر هدایت شود و در صورت عدم سازش، پیامدهای منفی ناشی از جدایی کاهش یابد، لذا در تعدادی از این دعاوی، ارائه خدمات مشاوره خوب می‌تواند از بروز طلاق جلوگیری نماید.