تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805805
شناسه : 3805805
تاریخ :
۲۲ هزار سالمند کاشانی مشمول طرح مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی شدند اقتصاد ایران: کاشان - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از پوشش خدمات بهداشتی برای ۲۲ هزار سالمند کاشان و آران و بیدگل در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دلاوری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال هفته سلامت سالمند مبنی بر «سالمندی فعال، فردایی برای همه» اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۱۷ هزار سالمند در کاشان و پنج هزار سالمند در آران و بیدگل تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۲ هزار سالمند منطقه کاشان در شش ماهه نخست امسال تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند، ابراز داشت: سلامت سالمندان و تغییر الگوی جمعیتی به سمت سالمندی یکی از موضوعات مهم مورد پیگیری از طرف دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های مراقبتی ادغام‌شده، این دانشگاه ترویج شیوه زندگی سالم و شناسایی و مراقبت از سالمندان پرخطر و به دنبال آن ارتقای سطح سلامت این گروه سنی را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به بند ۷ سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری، بر ضرورت ایجاد یک سیستم حمایتی اجتماعی برای سالمندان تأکید کرد و گفت: برخورداری از چنین سیستمی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی و روانی سالمندان داشته باشد.

دلاوری با بیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی و حوادث از شایع‌ترین علل مرگ در گروه سنی بالای ۵۰ سال هستند، افزود: اهمیت افزایش سطح آگاهی و دانش سالمندان در خصوص پیشگیری از این بیماری‌ها مهم و بااهمیت است.