تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : نفت و انرژی
لینک : econews.ir/5x3805790
شناسه : 3805790
تاریخ :
درخواست ۵ شرکت متانولی برای دریافت مجوز تولید بنزین اقتصاد ایران: معاون وزیر نفت با بیان اینکه ۵ شرکت متانولی برای تولید بنزین در سامانه مجوزها ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: به تولیدکنندگان بنزین از متانول، تخفیفی ۱۶ تا ۱۷درصدی در خوراک اعطا می‌شود تا بازدهی بهتری داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن عباس‌زاده، سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در حاشیه دومین همایش مدیریت ایمنی فرآیند صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از راهکارهایی برای جبران ناترازی سوخت در کشور تبدیل طرح‌های متانول به بنزین یا MTG است که این یکی از روش‌های افزایش ظرفیت تولید بنزین در کشور است.

وی افزود: این روش در کشورهای دیگر هم سابقه داشته، کارهای خیلی خوبی در این زمینه انجام شده، تیمی به یکی از کشورهای صاحب این فناوری فرستاده شد، با صاحبان فناوری مذاکره شد و قرار شد این فناوری را در اختیار ما قرار دند.

عباس‌زاده با بیان اینکه 5 شرکت متانولی برای تولید بنزین در سامانه مجوزها ثبت‌نام کردند، گفت: قرار شده به این موضوع در قالب آیین‌نامه‌ای که هیئت دولت در خردادماه امسال ابلاغ کرد، به تولیدکنندگان بنزین از متانول، تخفیفی 16 تا 17درصدی در خوراک اعطا شود تا بازدهی بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاران دنبال این هستند با واردکردن واحدهای دسته دوم خارجی، ظرف یک و نیم سال آینده به این ظرفیت دست پیدا کنند اما برای سرمایه‌گذارانی که به أنبال ایجاد واحد جدید هستند، این زمان 3 سال خواهد بود.

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: درحال حاضر 5 شرکت برای ایجاد 5 واحد 200 هزار تنی اعلام آمائدگی کرده‌اند اما تا 10 واحد هم می‌توانیم و این ظرفیت را داریم که مجوز دهیم.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "به لطف توان نظامی‌مان، شرایط تهدید‌آمیزی برای صنعت نفت کشور وجود ندارد"، گفت: وزیر محترم نفت دیروز بازدیدی به عسلویه داشت و شرایط عادی است، با این وجود باید اقدامات پیشگیرانه را برای ایمنی فرآینده‌ها داشته باشیم و صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشرو در این زمینه است.

وی افزود: نتوع محصولات پتروشیمی ایران بالاست برای همین بازارهای متنوعی داریم و مشکل صادرات پتروشیمی نداریم، درآمد ارزی ناشی از صادرات پتروشیمی نیز امسال درآمد خوبی خواهد بود.

انتهای پیام/