تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3805779
شناسه : 3805779
تاریخ :
اولین محموله تانک ۳۰۰ به ایران رسید اقتصاد ایران: عصر خودرو- اولین محموله از خودروهای وارداتی تانک ۳۰۰ توسط شرکت شتابران خودرو به ایران وارد شد. این خودرو لوکس آفرودی که به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدلهای برند TANK شناخته می‌شود، به زودی و پس از طی مراحل قانونی، در بازار عرضه خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت شتابران خودرو که پیش‌تر با معرفی خودروهای تانک 300 و پیکاپ مکسوس Star H در شوروم مرکزی و همچنین راه اندازی مرکز خدمات پس از فروش و توسعه شبکه نمایندگی‌ها در شهرهای مختلف، شرایط لازم برای عرضه محصولات خود را فراهم کرده بود، اکنون با واردات اولین محموله از تانک 300، آماده عرضه این خودرو جذاب در بازار ایران شده است.

تانک 300 محصولی از برند پریمیوم و شناخته شده TANK است که در حال حاضر محصولات آن با ویژگی‌های از جمله کیفیت و دوام بالا، تجهیزات و امکانات رفاهی لوکس و البته قابلیت‌های بارز آفرودی شناخته می‌شوند و در این میان، تانک 300 نیز در کنار سایر محصولات این برند توانسته است علاوه بر بازار چین، در بازارهای صادراتی از جمله استرالیا، روسیه، امارات، عربستان و ... به محبوبیت و فروش قابل توجهی دست پیدا کند.

 

این خودرو شاسی مستقل که با سه مشخصه "متمایز، توانمند و ماجراجو" توسط شتابران خودرو معرفی شده است، از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ GDI به قدرت 227 اسب بخار و گشتاور 387 نیوتن‌متر بهره می‌گیرد که قدرت آن توسط گیربکس 8 دنده اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. تانک 300 با ارائه قابلیت‌هایی از جمله زاویه ورود و خروج  33 و 34 درجه، قابلیت پیشروی در آب تا عمق 70 سانتی‌متر و همچنین قفل دیفرانسیل عقب (با قابلیت Tank U-Turn)، می‌تواند بسیاری از رقبای مطرح در این کلاس را در مسیرهای آفرودی به چالش بکشد، هرچند که بهره‌گیری از سیستم تعلیق مالتی لینک در عقب و همچنین کابین راحت و جادار آن موجب شده تا در سفرهای جاده‌ای و درون شهری نیز یک سواری راحت و پایدار را به نمایش بگذارد.

از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی تانک 300 شتابران خودرو می‌توان به سیستم استارت و ورود بدون کلید، تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی راننده، کلاستر دیجیتال و نمایشگر 12.3 اینچ لمسی مالتی مدیا، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ (Ambientlight) و سانروف برقی اشاره کرد ضمن اینکه تجهیزاتی مانند دوربین 360 درجه، سیستم هشدار و حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت و همچین کروز کنترل تطبیقی نیز در لیست تجهیزات ایمنی آن قرار دارد. لازم به ذکر است که این خودرو در تست‌های موسسه ایمنی استرالیا (ANCAP) نیز 5 ستاره ایمنی را کسب کرده است.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در حال حاضر توسط شتابران خودرو پیگیری و اجرا می‌شود، بحث تست‌های فنی و کالیبراسیون تانک 300 مطابق با شرایط آب و هوایی و کیفیت سوخت ایران است که در این خصوص، تست و بررسی‌های مشترکی نیز توسط تیم مهندسی شرکت شتابران خودرو و همچنین تیم تحقیقات شرکت مادر در شرایط مختلف صورت گرفته است و بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود، مشکل عدم سازگاری با کیفیت سوخت که این روزها در بسیاری از خودروهای بازار دیده می‌شود، در مورد تانک 300 برطرف گردد. به زودی در مورد جزئیات و نحوه انجام این مراحل نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده مشخصات این خودرو و یا سایر محصولات شرکت شتابران خودرو به وب‌سایت رسمی این شرکت به نشانی www.shetabran.com مراجعه کنند.