تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805775
شناسه : 3805775
تاریخ :
برگزاری اولین سرشماری عمومی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از اجرای اولین سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۲ آبان ماه خبر داد و گفت: این سرشماری در مدت ۴۵ روز اجرایی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا منتظری پیش از ظهر امروز یکشنبه در اولین جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: فرمان این سرشماری در شهریورماه صادر شد.

وی با اشاره به اهمیت سرشماری کشاورزی تصریح کرد: این سرشماری بعد از سرشماری نفوس و مسکن مهم‌ترین سرشماری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سرشماری کشاورزی، بازبینی، احصاء و شناسایی در امور مختلف کشاورزی است و تاکنون پنج سرشماری در کشور انجام شده است.

منتظری بیان داشت: ایران در آسیا پیشتاز در سرشماری است و این موضوع مؤلفه مهم و بلا انکار در توسعه است، چراکه اگر آمار و اطلاعات صحیح نداشته باشیم می‌تواند موارد مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: فرهنگ و گفتمان سرشماری باید از طریق رسانه‌ها گسترش یابد، چراکه این مسئله مربوط به استان است و اگر نتوانیم آمار مبتنی‌بر واقعیت داشته باشیم کل مبحث مربوط به اقتصاد و… تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: به نظر می‌رسد زمان سرشماری زمان مناسبی برای این استان نباشد چوناز ۱۲ آبان آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد و یکی از چالش‌های مهم کوچ عشایر به استان خوزستان است که موضوع سرشماری را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: این مشکل با تهران مطرح شده است، اما چون دستور صادر شده باید در راستای اجرای آن اقدام کنیم.