تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3805732
شناسه : 3805732
تاریخ :
پابند الکترونیکی پلیس بر پای مجرمان سابقه دار استان سمنان اقتصاد ایران: سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای مجرمان سابقه‌دار در این استان خبر داد و گفت: در مدت اجرای طرح جلوی مواردی از سرقت و جرایم دیگر گرفته شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای در نشست خبری پیش از ظهر یکشنبه خود با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن اشاره به مطالبات انتظامی مردم از نیروی انتظامی بیان کرد: رسانه‌ها مسائل و موارد مورد توقع و انتظار مردم را منعکس کرده تا نیروی انتظامی به این موضوعات ورود کنند.

وی با بیان اینکه پلیس هوشمند و مردم قانون مدار شعار هفته نیروی انتظامی سال ۱۴۰۳ است، افزود: موضوعاتی از قبیل سرمایه‌ها، زندگی هوشمند و اقتصاد هوشمند روز به روز در حال تحویل است و نیاز دارد پلیس هم به همان نسبت خود را ارتقا دهد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه هوشمند سازی قابل تائید است اما از سوی دیگر برخی جرایم و سرقت را هم به دنبال خود دارد، گفت: مقابله با این نوع جرایم با روش‌های سنتی توفیقاتی را نصیب پلیس نمی‌کند لذا پلیس و خیلی از سازمان‌های اجرا کننده قانون باید به صورت ویژه دنبال هوشمند سازی باشند.

موقوفه‌ای با بیان اینکه یکی از طرح‌های خوب که فرماندهی فراجای کشور هم به آن تاکید دارد، پابندهای الکترونیک است، تاکید کرد: این طرح در استان سمنان نیز به خوبی در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعدادی از پابندهای الکترونیک به فراجای سمنان تحویل داده شده و ما نیز با هماهنگی دستگاه قضائی استان از آنها استفاده کرده ایم، گفت: این طرح بسیار تأثیرگذار بوده زیرا شبانه روز مجرمان سابقه دار استان که بیش از سه تا چهار سابقه کیفری دارند را کنترل می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در همین مدت کوتاهی که طرح اجرایی شده چندین مورد از سارقان را داشتیم که در زمان خاص ورود کرده بودند که به اصطلاح در بزنگاه‌ها دستگیر شده اند، تاکید کرد: این طرح برای پیشگیری از سرقت بسیار مؤثر بوده است.

موقوفه‌ای با بیان اینکه به صورت جدی دنبال هوشمند سازی پلیس هستیم، گفت: اتفاقات خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و با تلاش همه همکاران ما در نیروی انتظامی و پلیس‌های تخصصی، شاهد اقدامات خوبی در استان هستیم.