تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805726
شناسه : 3805726
تاریخ :
پیش‌بینی برداشت ۶۳ هزار تن پسته‌تر در شهرستان خاتم اقتصاد ایران: خانم -رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه کار برداشت پسته از ۱۴ هزار هکتار از باغات بارور شهرستان آغاز شد،ازپیش بینی برداشت ۶۳هزار تن پسته‌تر در خاتم خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تاج آبادی با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: ۱۵ هزار و ۸۲۶ هکتار از باغات شهرستان خاتم به محصول پسته اختصاص دارد که از این میزان ۱۴ هزار هکتار بارور و یکهزار و ۸۲۶ هکتار غیر بارور است.

وی با پیش بینی برداشت بالغ بر ۶۳ هزار تن محصول پسته‌تر از سطح باغات این شهرستان، میانگین عملکرد این محصول را یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پسته خشک در هکتار عنوان کرد و گفت: مهمترین ارقام پسته خاتم، رقم‌های احمدآقایی، اکبری، اوحدی وکله قوچی است.

تاج آبادی در ادامه با بیان اینکه، پسته یکی از مهمترین محصولات صادراتی غیرنفتی ایران است، افزود: این شهرستان در بخش باغبانی با تولید ارقام مختلف محصول پسته، رتبه اول تولید استان را به خود اختصاص داده و با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین پسته اکبری یکی از مهمترین قطب‌های تولید و عرضه این محصول در بازارهای داخلی و خارجی است.

وی با بیان ظرفیت و پتاسیل بالای شهرستان خاتم در حوزه کشاورزی، گفت: این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی استان یزد نقش مهمی در توسعه کشاورزی پایدار و نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.