تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805722
شناسه : 3805722
تاریخ :
کشتی حامل گندم روسی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد اقتصاد ایران: بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: کشتی حامل ۲۶ هزارتن گندم روسی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر اظهار کرد: به منظور رونق تجاری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و و هماهنگی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی از ورود کشتی‌های گندم و برنج به بندر بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: ابتدا کشتی حامل گندم و سپس کشتی حامل برنج در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد و تخلیه بار انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: کشتی حامل ۲۶ هزار تن گندم روسی به زودی در بندر بوشهر پهلو می‌گیردو باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند تا تخلیه و ذخیره‌سازی به سرعت انجام شود.

لزوم حمل بار در شب

وی با تاکید بر آماده بودن انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی برای ذخیره سازی و نگهداری گندم وارداتی افزود: بیشترین میزان حمل باید در طول شب صورت گیرد تا در مدت یک هفته‌ای تخلیه کشتی، کمترین مشکل ترافیکی برای شهروندان ایجاد شود.

باستین افزود: این اقدامات با هدف رونق افزایی بندر، استفاده از ظرفیت‌های ذخیره سازی موجود و در نهایت تبدیل بوشهر به عنوان یکی از مراکز اصلی تأمین و پخش کالاهای اساسی در استان‌های کشور شود.

وی گفت: با بهره برداری از جاده جدید جزیره نگین که به زودی انجام می‌شود، بخش عمده ای از بار ترافیکی کامیون‌های حامل کالاهای وارداتی و صادراتی و ترانزیتی، از سطح شهر بوشهر کاسته می‌شود که مسلماً رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.