تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805654
شناسه : 3805654
تاریخ :
آب کشت پاییزه خوزستان تأمین شد اقتصاد ایران: آبادان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود ۶ میلیارد مترمکعب آب برای کشت پاییزه استان خوزستان برآورد و تامین شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی پور صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توافق سازمان آب و برق خوزستان در کشت پاییزه امسال، کشاورزان با مشکل تأمین آب روبرو نمی‌شوند، بخشی از آب مورد نیاز کشت پاییزه از بارش باران تأمین می‌شود و امید است بارش باران به اندازه‌ای باشد که کشاورزان خوزستان دغدغه‌ای نداشته باشند.

نبی‌پور افزود: ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به منظور قانونی شدن اراضی و گیاهان زیر کشت استان و پیشنهادات ارائه شده در این خصوص به مرکز در شورای کشاورزی استان تصویب شد.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری یک میلیون و ۳۲ هزار هکتار در استان زیر کشت پاییزه خواهد رفت که از این میزان ۶۵۶ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰۲ هزار هکتار اراضی دیم و ۷۳ هزار هکتار کشت دائمی مثل نخیلات و یونجه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان ادامه داد: به طور میانگین سالانه ۱۷ میلیون تن محصولات مواد غذایی در استان کشت و تولید می‌شود که این میزان تولید، خوزستان را به قطب تولید مواد غذایی کشور تبدیل کرده است.

نبی پور تصریح کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن گندم در استان برداشت شد و خوزستان رتبه نخست تولید گندم کشور را کسب کرد.