تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3805631
شناسه : 3805631
تاریخ :
شرایط نیروهای اوکراین در شهری کلیدی در دونتسک وخیم است اقتصاد ایران: سخنگوی گردان پانزدهم «کارا-داگ» ارتش اوکراین اذعان کرد که شرایط نیروهای این کشور در خط مقدم نزدیک شهری راهبردی در منطقه دونتسک وخیم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ویتالی میلوویدوف، سخنگوی گردان پانزدهم «کارا-داگ» وابسته به گارد ملی اوکراین از وخیم‌شدن شرایط نیروهای این کشور در شهر «سِلیدوو» در منطقه تحت کنترل کی‌یف در دونتسک خبر داد.

میلوویدوف دراین‌باره گفت: حالا شاهد پیشروی نیروهای روسیه به سمت جنوب و شمال سِلیدوو هستیم که در تلاش برای ایجاد شرایطی جهت محاصره واحدهای ما هستند.

به گفته وی، ارتش روسیه در حال تشدید محاصره و خنثی‌سازی مواضع آتش نیروهای اوکراین هستند.

کنستانتین ماشووِتس، یک کارشناس نظامی اوکراینی اواخر سپتامبر گفت که نیروهای اوکراینی به احتمالاً فراوان به زودی از شهر سِلیدوو و همچنین زِرژینسک و ووهلدار عقب‌نشینی خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه پنجشنبه هفته گذشته از آزادسازی شهر ووهلدار خبر داد. این شهر یکی از مراکز لجستیکی اصلی منطقه دونتسک محسوب می‌شود و آزادسازی آن نیروهای روسیه را برای دسترسی به خطوط دفاعی اوکراین در اسلاویانسک و کراماتورسک باز خواهد کرد.

همچنین، فشار روی نیروهای اوکراین در محور کوراخوو و نقاط لجستیکی منتهی به شهر زاپروژیا را افزایش خواهد داد و دست نیروهای روسیه برای پیشروی در آن محور بیش از پیش باز خواهد شد.