تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3805622
شناسه : 3805622
تاریخ :
خودسوزی حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید/ منطقه قرنطینه شد+ فیلم اقتصاد ایران: در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا، یک فرد دیگر در نزدیکی کاخ سفید اقدام به خودسوزی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گزارش رسانه‌های محلی از اقدام به خودسوزی فردی در نزدیکی کاخ سفید در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین حکایت دارد.

واشنگتن‌پست نوشت که فرد معترض به جنگ غزه پس از خودسوزی به بیمارستان منتقل شده و نجات یافته است.

این تظاهرات در نخستین سالروز آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) برگزار شده است.

به نوشته رسانه‌ها و بر اساس تصاویر ویدئویی حدود یک‌هزار نفر در این تظاهرات در واشنگتن، پایتخت آمریکا با حمل بنرهای «فلسطین را آزاد کنید» دست به اعتراض زده و با اهتزاز پرچم فلسطین، خواستار تحریم تسلیحاتی تل‌آویو شدند. پلیس آمریکا محل حادثه را به طور کامل قرنطینه و تدابیر امنیتی را در آن تشدید کرده است.

خودسوزی حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید/ منطقه قرنطینه شد+فیلم

از آغاز جنگ غزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، این چهارمین شهروند آمریکایی است که در اعتراض به قتل عام فلسطینیان و همدستی دولت بایدن در این نسل‌کشی، بیرون سفارت یا کنسولگری اسرائیل یا در جریان تظاهرات اقدام به خودسوزی می‌کند.

یک معترض دسامبر ۲۰۲۳ مقابل کنسولگری اسرائیل در آتلانتا، دست به خودسوزی زد. در نزدیکی محل این اعتراض تلخ، یک پرچم فلسطین پیدا شد. همچنین آرون باشنِل، یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا ۲۵ فوریه امسال مقابل سفارت اسرائیل در واشنگتن اقدام به خودسوزی کرد و به دلیل شدت سوختگی، در بیمارستان جام باخت. او تا آخرین لحظه فریاد می‌زد «فلسطین را آزاد کنید.»