تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3805568
شناسه : 3805568
تاریخ :
پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از طرح دارویار در آستانه بهبود اقتصاد ایران: معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از تخصیص اعتبارات طرح دارویار و وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها خبر داد و تأکید کرد که تدابیر جدیدی در راه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرشته میرزازاده، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، به تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از طرح دارویار پرداخت. وی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری، حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این طرح تخصیص اعتبار داده شده و تمام منابع مالی نیز تأمین شده است.

میرزازاده خاطرنشان کرد که از مجموع این اعتبار، حدود ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان به بیمارستان‌ها و بیش از ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان به داروخانه‌های سرپایی پرداخت شده است. او همچنین افزود که به زودی تخصیص جدیدی ابلاغ خواهد شد که به معنی تزریق دوباره منابع به داروخانه‌ها است.

معاون سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به بدهی‌های انباشته در این حوزه، تصریح کرد که سازمان بیمه سلامت تا پایان تیرماه و سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز تا اردیبهشت‌ماه مطالبات داروخانه‌های سرپایی را در چارچوب طرح دارویار تسویه کرده‌اند.

به نظر می‌رسد با توجه به ابلاغ تخصیص‌های جدید و تسویه بخشی از مطالبات، وضعیت پرداخت طلب داروخانه‌ها از طرح دارویار به سمت بهبود پیش می‌رود و این موضوع می‌تواند به ارتقای کیفیت خدمات داروخانه‌ها و همچنین افزایش رضایت بیماران منجر شود.