تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805550
شناسه : 3805550
تاریخ :
احداث آسفالت راه‌های روستایی در خراسان شمالی ۳۸درصد افزایش داشت اقتصاد ایران: بجنورد_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: احداث و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی در خراسان شمالی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد مشتری مدیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته ۱۲۵.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی خراسان شمالی با ۲ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال اعتبار احداث و روکش آسفالت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۴.۵ کیلومتر راه روستایی با ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و آسفالت و ۶۱ دستگاه ابنیه فنی احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به برخورداری ۷ روستا با هزار و ۹۸۳ خانوار از راه آسفالته، اظهار کرد: ۵ کیلومتر محور روستایی در شهرستان بجنورد (روستاهای قاضی – میان زو، مرز – مهنان، باقرخان و قلعه محمدی – حسن آباد) و ۴.۲ کیلومتر محور روستایی در شهرستان شیروان (فیروزه – قلجق، دوراهی برزلان – پیره – جنگاه و برزلی) احداث و آسفالت شد.

مشتری ادامه داد: احداث و آسفالت محورهای روستایی حسن آباد و فتح الله در شهرستان مانه به طول ۳.۳ کیلومتر و محور روستایی دشتک علیا در شهرستان سملقان به طول ۲ کیلومتر از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی به روکش آسفالت محورهای روستایی و فرعی به طول ۱۱۱ کیلومتر با صرف هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال اعتبار اشاره و تصریح کرد: برای روکش آسفالت ۶۸ کیلومتر راه روستایی ۹۴۱ میلیارد ریال و برای روکش ۴۳ کیلومتر راه فرعی ۵۸۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مشتری، میزان روکش آسفالت محورهای روستایی و فرعی در شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان، جاجرم و بام و صفی آباد را به ترتیب ۲۳.۵ کیلومتر، ۱۷.۵ کیلومتر، ۱۵.۱ کیلومتر و ۱۵ کیلومتر برشمرد و افزود: در شهرستان‌های سملقان ۱۱.۵ کیلومتر، اسفراین ۹.۸ کیلومتر، مانه ۸.۸ کیلومتر، شیروان ۷.۹ کیلومتر و گرمه ۲ کیلومتر محور روستایی و فرعی روکش آسفالت شد.