تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805549
شناسه : 3805549
تاریخ :
ظرفیت انبارهای ذخیره‌ کالاهای اساسی در استان بوشهر افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ظرفیت انبارهای ذخیره‌ کالاهای اساسی در استان بوشهر افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه واحدهای فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۳ واحد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در این استان طی سه سال اخیر اضافه کرد: این واحدها با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال با ظرفیت تولید ۲۲۱ هزار و ۸۴۰ تن راه‌اندازی شده است.

افزایش ظرفیت سردخانه‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و بندری استان صورت گرفته و طرح‌های مهمی نیز در دست اجرا است.

وی بیان کرد: برای ذخیره‌سازی محصولات پروتئینی تنظیم بازار ظرفیت سردخانه‌ها به ۶ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته و ظرفیت انبارها برای ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی تنظیم بازار نیز به هفت هزار تن رسیده است.

باستین صدور ۷۴۹ فقره جواز تأسیس در بخش صنعت را از دیگر برنامه‌ها در سه سال گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: در این بخش سرمایه‌گذاری ۹۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وضعیت مطلوب کالاهای اساسی

وی با اشاره به وضعیت مطلوب میزان ذخیره کالاهای اساسی در استان اظهار کرد: در این راستا بیش از ۱۰ هزار تن کالاهای مختلف از جمله برنج، شکر، مرغ و گوشت در نیمه نخست امسال توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه پیگیری و هماهنگی لازم برای تأمین و توزیع کالاهای تنظیم بازاری در استان بوشهر همچنان ادامه دارد، گفت: اکنون ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در استان در حد مطلوب است.