تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805523
شناسه : 3805523
تاریخ :
آغاز برداشت نارنگی در ۲۶۰ هکتار از باغات پراکنده املش اقتصاد ایران: املش- مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: برداشت نارنگی در ۲۶۰ هکتار از باغات پراکنده شهرستان املش آغاز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر غلامی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت محصول نارنگی در سطح ۲۶۰ هکتار از باغات پراکنده شهرستان به صورت نوبری خبر داد و اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری از این سطح مقدار ۲۳۴۰ تن محصول به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان عاید بهره برداران شهرستان شود.

غلامی اواخر شهریورماه تا اواخر مهرماه را بهترین زمان برداشت نارنگی پیش رس عنوان کرد و افزود: زمانی که قند میوه به حدی رسید که بازار پسندی لازم را داشته باشد آن وقت زمان مناسب برای برداشت محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی املش تصریح کرد: متوسط عملکرد در هکتار نارنگی شهرستان ۹ تن بوده و عمده محصول نارنگی شهرستان در بازارهای محلی و استان‌های همجوار صادرمی گردد و قیمت فروش سر درختی نارنگی توسط بهره بردار ۸ هزار تومان می‌باشد.

وی به خسارات آفت مگس میوه مدیترانه ای به باغات شهرستان اشاره کرد و گفت: کشاورزان پر تلاش شهرستان با مشورت حفظ نباتات و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی املش شمالی نسبت به کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای اقدام کنند.