تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805511
شناسه : 3805511
تاریخ :
۲۰۳ دستگاه خودروی قاچاق کالا در مرزهای کردستان توقیف شدند اقتصاد ایران: سنندج-فرمانده مرزبانی کردستان گفت: ۲۰۳ دستگاه وسیله نقلیه قاچاق کالا در مرزهای استان دستگیر شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عارف سپهری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مقاومت و شهدای مظلوم و مقتدر مرزبانی اظهار کرد: شعار هفته فراجا امسال مرزبان هوشمند، مرزنشین قانونمدار» است که در این ایام برنامه‌های مختلفی از جمله خدمات رایگان پزشکی به مرزنشینان، برپایی چادرهای سلامت، برگزاری همایش مرزنشینان از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ملاقات‌های مردمی، حضور در صدا و سیما و خبرگزاری‌ها، افتتاح طرح‌های عمرانی، ارتقای امنیت مرز، تجلیل از اعضای وابسته، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری نشست‌ها با مراکز علمی و پژوهشی از دیگر اقدامات مرزبانی در این هفته است.

تجلیل از خانواده شهدای مرزبانی در کردستان

وی تجلیل از خانواده مرزبانان، تجلیل از خانواده شهدای مرزبانی نیز از دیگر اقدامات در دست اقدام مرزبانی استان در هفته فراجا است.

سردار سپهری بیان کرد: رسانه در تبیین و تشریح قوانین می‌توانند به متولیان کمک کنند و از موضوعاتی که در مرز کردستان به آن مبتلا هستیم تبیین قوانین است.

فرمانده مرزبانی کردستان بیان کرد: مرز در همه جای دنیا با اهمیت است و کنترل مرز از اساسی‌ترین کارهای دنیا است و باید حریم مرز را حفاظت و کنترل کرد.

وی با تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه و تاکید بر نقش رسانه در آگاه‌سازی افکار عمومی با قوانین بیان کرد: آگاهی افکار مردم و سوق دادن آنها به سمت قانون از مواردی است که در رسانه‌ها می‌توان به آن پرداخت.

سردار سپهری مرزهای کردستان را از مرزهای امن کشور دانست و بیان کرد: هرجا که مردم در استقرار امنیت دخیل شوند امنیت پایدارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم مرز نشین از وظایف مرزبانی است، افزود: آئین نامه قانون ته‌لنجی کولبری که مطرح شده باید به تصویب برسد تا متناسب با نیاز مردم در منطقه آئین نامه آن تدوین شود و در نهایت منفعت آن به مردم مرزنشین برسد.

فرمانده انتظامی کردستان به طرح حریم مرز پرداخت و اضافه کرد: این حریم به سه قسمت قرمز، زرد و سبز تقسیم شده است که حریم قرمز حریم مرزبانی است که بجز مرزبانان کسی حق تردد در مرز را ندارد.

لزوم توجه به انسداد مرزها

سردار سپهری توجه به انسداد مرز و زیرساخت‌های مرزی را نیز مهم دانست و اضافه کرد: در شش ماه اول امسال حریم امنیتی از سوی متولیان بدرستی اجرا نشده و انسداد مرز هوشمند انجام نشده و همچنان کار زیادی دارد تا به هدفگذاری کشوری برسد.

وی با بیان اینکه تلاش، همت و ایثارگری مرزبانان در راستای تحقق اهداف و رفع نواقص انجام می‌شود، گفت: خلأ تجهیزاتی را تا حد قابل قبولی پوشش داده‌ایم. و امروز مرز کردستان از امن‌ترین مرزهای کشور است.

فرمانده مرزبانی کردستان از کشف ۲۳۰ میلیارد تومانی قاچاق کالا در استان طی سالجاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: ۲۷ هزار فقره گشت و کمین برای کشف قاچاق در مرزهای استان انجام شده است.

سردار سپهری اضافه کرد: خروج طلا و ارز، ورود کالاهای غیراستاندارد از جمله وسایل آرایشی و بهداشتی و دارو از جمله مواردی است که توسط مرزبانی انجام شده است.

وی عنوان کرد: توقیف ۲۰۳ دستگاه خودرو قاچاق و دستگیری هزار و ۲۴۹ نفر مجرم مرتبط با قاچاق کالا در استان دستگیر شده‌اند.

گفتنی است؛ از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به نام هفته انتظامی استان نامگذاری شده است.