تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805474
شناسه : 3805474
تاریخ :
پیشرفت‌های علمی جوانان ایرانی تحریم‌ها را شکست داد اقتصاد ایران: بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت:موفقیت‌های علمی را علی رغم تحریم‌ها به دست آوردیم و باوجود مانع تراشی‌های دشمنان ایران با تلاش جوانان و دانشمندان خود به رشد علمی رسیدیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی شنبه شب در مراسم جشن ستارگان «تجلیل از برترین‌های کنکور شهرستان بیرجند» اظهار کرد: جان باختگان تعدادی از کارگران شریف و پرتلاش را در معدن معدنجوی طبس تسلیت عرض می‌کنم که اینگونه پدران برای رفاه فرزندان خود از جان می‌گذرند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کسانی که امروزه برای کشور ما افتخار و پیشرفت‌های علمی را رقم زدند افرادی مانند شما بودند که تا چندین سال قبل پشت همین میز و نیمکت‌ها می‌نشستند.

طالبی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه پزشکی ادامه داد: زمانی در کشور ما از هند و پاکستان و بنگلادش پزشک وارد ایران می‌کردیم ولی از ۵۳ کشور دنیا برای درمان به داخل ایران می آیند و درمان‌هایی مانند پیوند مغز استخوان انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: نمونه پزشکانی که با تلاش و پشتکار به افتخارات علمی رسیده و چنین درمان‌هایی انجام می‌دهد دکتر همشهری ما دکتر قائمی است که در حال حاضر در همین محفل مجلس حضور دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: در موضوع کرونا به خاطر داریم که حاضر به دادن واکسن به ما نبودند ولی دانشمندان ما با تلاش و کوشش واکسن کرونا را تولید کردند و خوشبختانه به همت جوانانمان این بیماری را مهار کردیم.

طالبی گفت: در حوزه‌های امنیتی و دفاعی نیز حرف برای گفتن داریم و ایران اسلامی اگر از نظر دفاعی قوی نبود بی شک الان فلسطین، سوریه و لبنان دوم بودیم و این امنیت را مرهون مجاهدت‌های پاسداران خود هستیم.

وی اظهار کرد: هیچکدام از استعمارگران چشم دیدن ایران را ندارند و اگر اقدامی انجام نمی‌دهند به واسطه آن است که نمی‌توانند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: قبل از عملیات وعده صادق اسرائیل بسیار حرف از گنبد آهنین می‌زد ولی دیدیم چگونه موشک‌های ما از گنبد آهنین آنان عبور کرد و به هدف نشست.

طالبی یادآور شد: خراسان جنوبی نیز علی رغم مرز مشترک با یکی از ناپایدارترین کشورها یعنی افغانستان از امنیت برخوردار است.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که این موفقیت‌های علمی را علی رغم تحریم‌ها به دست آوردیم و باوجود مانع تراشی‌های دشمنان ایران با تلاش جوانان و دانشمندان خود به رشد علمی رسیدیم.