تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805459
شناسه : 3805459
تاریخ :
رشد ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر جاسک طی شش ماهه نخست امسال اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از رشد ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندر جاسک طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به عملکرد شش ماهه بندر جاسک اظهار کرد: بندر جاسک به عنوان یکی از بنادر مهم شرق استان، روند رو به رشد و قابل توجهی را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به نصب و بهره‌برداری از رمپ دوم این بندر، افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر جاسک نقش قابل توجهی در روند توسعه فعالیت‌های این بندر دارد که بر همین اساس، طی ماه‌های اخیر، رکوردهای خوبی در آن به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان بیان کرد: بندر جاسک در شش ماهه نخست امسال با میزان ۲۲۷ هزار و ۶۶۴ تن، از رشد ۱۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی برخوردار بوده است.

محمد حسینی تختی ادامه داد: از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۷۸ تن مربوط به تخلیه و ۱۷۴ هزار و ۲۸۶ تن نیز مربوط به بارگیری کالاهای غیرنفتی بوده که هر کدام از این شاخص‌ها به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی گفت: تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز در این بندر نیز، از رشد ۱۰ درصدی همراه بوده و طی این مدت ۲۱ هزار و 138 TEU کانتینر در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شده است.

این مقام مسؤول در انتها نیز با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی ورود کامیون به بندر جاسک، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۵۵۶ فروند شناور وارد بندر جاسک شده‌اند که این میزان از رشد ۹ درصدی برخوردار بوده است.