تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3805454
شناسه : 3805454
تاریخ :
کمک دولت به مردم و تاکسیران‌ها با اجرای "ماده ۱۲" اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر توسط دولت گفت: کمک دولت می‌تواند علاوه بر کاهش فشار مالی بر تاکسیران‌ها، به کاهش نرخ کرایه تاکسی‌های برقی نیز کمک کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، که تحقق آن می‌تواند منجر به پرداخت کمک بلاعوض به دارندگان تاکسی‌های برقی شود، اظهار کرد: ماده 12 یکی از مفاد مؤثر در کاهش آلودگی هواست. این قانون دولت را ملزم می‌کند تا به‌طور فعال در کاهش آلودگی هوا وارد عمل شود.

وی ادامه داد: این قانون دولت را موظف می‌کند از تمامی اقدامات منجر به کاهش مصرف سوخت، به‌ویژه بنزین، حمایت کند؛ چرا که مصرف سوخت یکی از عوامل اصلی آلودگی هواست. در این راستا، یکی از راهکارهایی که شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا تدبیر کرده، برقی‌سازی خودروهاست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در زمان دولت شهید رئیسی، با حمایت‌های دولت، اقدامات مثبتی در زمینه برقی‌سازی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در شهرداری تهران آغاز شد. هرچند چالش‌های زیادی وجود داشت، اما شهرداری تهران این ریسک را پذیرفت. اکنون نیز دولت فعلی باید تلاش جدی برای ادامه این طرح داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه «نباید تمامی هزینه‌ها بر دوش تاکسیران‌ها بیفتد» افزود: برای ترغیب و حمایت از تاکسیران‌ها جهت برقی‌سازی خودروهایشان، دولت باید ماده 12 را که یک الزام قانونی است، اجرایی کند. اخیراً اعتراضاتی از سوی دارندگان تاکسی‌های برقی نسبت به عدم اجرای این ماده مطرح شده است، زیرا تاکسیران‌ها خواستار حمایت بیشتر دولت هستند. ما نیز در شورای شهر تهران به‌طور جدی در حال رایزنی و مطالبه از دولت برای اجرای این ماده هستیم.

معدنی‌پور خاطرنشان کرد: کمک دولت در این زمینه، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، به نفع رانندگان تاکسی و شهروندان خواهد بود. چرا که حمایت دولت می‌تواند فشار مالی بر تاکسیران‌ها را کاهش داده و در نهایت به کاهش نرخ کرایه تاکسی‌های برقی نیز منجر شود.

انتهای پیام/