تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3805229
شناسه : 3805229
تاریخ :
افشای رسوایی سوء رفتار با زنان در ناوگان زیر دریایی انگلیس اقتصاد ایران: یک گزارش تحقیقاتی از رسوایی آزار و اذیت جنسی و قلدری و حمله علیه زنان در نیروی دریایی سلطنتی انگلیس پرده برداشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، یک گزارش تحقیقاتی "زن ستیزی و قلدری" را در ناوگان زیردریایی بریتانیا نشان می دهد. بر این اساس تنبیه های انضباطی برای چند نفر از کارکنان نیروی دریایی اعمال شده، اما بخش‌های قابل توجهی از گزارش محو شده است.

در این گزارش آزار و اذیت جنسی، قلدری و حمله به زنان فاش شده است. بر اساس این گزارش تحقیقاتی حدود دو سال پس از اینکه یک افسر زن سابق ادعاهای جدی در مورد آزار جنسی در نیروی دریایی سلطنتی کرد، یک گزارش تحقیقاتی اکنون اتهامات مهم و کلیدی را تایید کرده است. بر این اساس سال‌هاست که در زیردریایی‌های بریتانیایی حوادث زن‌ستیزانه رخ داده است.

در همین راستا دریاسالار "بن کی"، رئیس نیروی دریایی سلطنتی انگلیس به دلیل زن ستیزی "غیرقابل تحمل" در سرویس زیردریایی عذرخواهی کرد. در پیش گفتار این گزارش آمده است که او برای زنانی که از "زن ستیزی، قلدری و سایر رفتارهای غیرقابل قبول" رنج برده اند، "صمیمانه متاسف است".

در نتیجه این تحقیقات، اقدامات گسترده علیه چندین نفر از جمله اخراج از نیروی دریایی انجام شد. "بن کی" همچنین گفت: علاوه بر این، اکنون "فرهنگ رواداری صفر" و تغییرات ساختاری در نیروی دریایی رواج دارد. وی گفت: با این حال، اقدامات بیشتری لازم است. کی گفت: ما باید بهتر عمل کنیم و بیشتر از آنچه انجام داده‌ایم انجام دهیم.

سوفی بروکافشاگر، که یکی از اولین زنانی بود که در ناوگان زیردریایی بریتانیا خدمت کرد، این اتهامات را در سال 2022 علنی کرد. سایر زنان نیز تجربیات مشابهی را در نیروی دریایی سلطنتی گزارش کردند.

این گزارش اکنون ادعاهای متعددی را که توسط بروک مطرح شده و توسط نیروی دریایی مورد بررسی قرار گرفته است، فهرست می کند. در این گزارش آمده است که چگونه مردان درباره زنان تبادل نظر کردند و آنها را به عنوان "هدف های قانونی" تعقیب کردند. با این حال، بخش های کلیدی در این سند 117 صفحه ای سیاه شده است.

سوفی بروک در مصاحبه با اسکای نیوز از این تحقیقات استقبال کرد. وی تاکید کرد: از اینکه سرانجام تحقیقات به پایان رسید، خیالم راحت است. وی امیدوار است که این گزارش فقط یک حرکت نمادین نباشد. وی تاکید کرد: تغییرات واقعی ضروری است.

انتهای پیام/