تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805199
شناسه : 3805199
تاریخ :
نسبت به مصائب بدبین نباشیم/ ممنوعیت نفوس بد و ناامیدی در اسلام اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: بد بینی، فال بد و نفوس بد زدن در اسلام نهی شده و نباید نسبت به مصائب بد بین باشیم، چراکه از مقدرات الهی واقف نیستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد شامگاه شنبه در حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: ختم صلوات برای حل مشکلات و معضلات بسیار مؤثر است و بسیاری از مراجع و ائمه به آن تاکید داشته‌اند و سیره بزرگان دین بوده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: کسی که تزکیه نفس کند و همواره یاد خدا باشد و صلوات بفرستد، رستگار می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: هر وقت خدا را یاد می‌کنیم، باید صلوات بفرستیم ضمن اینکه یکی از سیره پیامبر (ص) به عنوان بهترین الگو در عالم برای بشریت، فال خوب زدن در دل و ذهن است.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) همیشه از فال بد نهی می‌کردند و نفوس بد نمی‌زدند و همیشه نسبت به مسائل خوش بین بودند.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: بد بینی، فال بد و نفوس بد زدن در اسلام نهی شده و هیچ وقت نباید به آن توجه کنیم و ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را باید در حین نا امیدی تکرار کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر (ص) فرمودند باید از تطیر و نفوس بد زدن و بد بینی و فکر بد اجتناب کنیم و نباید نسبت به مصائب بد بین باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در روایات بسیاری آمده که بلا در فضا معلق است و این بلایا به تلقین و گفته انسان بستگی دارد و در روانشناسی هم مطرح است که با روحیه دادن بیماری‌ها خوب می‌شود.

وی اضافه کرد: هیچ وقت نباید بد بین باشیم و به خود ظن بد راه بدهیم، چراکه تلقین مثبت یا منفی در وقوع رفتارها مؤثر است.

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: بحث خوش بینی یکی از شرایط استجابت دعا است و موضوع مهمی است ضمن اینکه ریشه نا امیدی‌ها، کفر، نفاق و شرک بدبینی به خدا و سر چشمه همه فسادها است.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: خدا خالق هستی است، اگر ما به آن خوش بین بودیم همه جا برای ما بهشت می‌شود و اگر به کارهای خدا بدبین شدیم، همه جا برای ما جهنم می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: بدبینی یا خوش بینی ما نسبت به خدا تأثیری در خدا ندارد، اگر همه اطاعت بکنند یا نکنند، تأثیری در خدا ندارد و در قرآن داریم کسانی که به خدا بدبین هستند، خدا آنها را لعنت و عذاب می‌کند.

حجت الاسلام فرحزاد خاطرنشان کرد: عوامل نجات خوش بینی به خدا، توبه، فال خوب زدن است و امیرالمومنین فرمودند قوی‌تر از آب بر آتش برای از بین بردن گناهان، صلوات بر محمد و آل محمد است.