تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3805173
شناسه : 3805173
تاریخ :
صدای هنر و موسیقی مازندران به خارج از مرزها رسیده است اقتصاد ایران: ساری - مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی گفت: مازندران مهد هنرهای مختلف نظیر موسیقی است و صدای هنر و موسیقی استان به کشور و آن سوی مرزها رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الهیاری فومنی شامگاه شنبه در اجرای کنسرت سمفونی مقاومت با بیان اینکه در جمع مردم هنر دوست مازندران هستم خوشحالم، گفت: مازندران همواره مهد هنرهای مختلف از جمله موسیقی بوده است هنرمندان پرآوازه‌ای صدای هنر و موسیقی مازندران را به سراسر کشور و خارج از مرزها رسانده‌اند.

وی گفت: امشب ارکستر ملی ایران در کنار کنگره شهدای مازندران قرار دارد و و اگر به آرشیو بنیاد مراجعه کنیم شاهد حضور اعضای ارکستر در جبهه‌های جنگ و نواختن قطعات موسیقی بودیم که به رزمندگان انرژی می‌دادند و و در تمام سال‌های بعد از انقلاب در عرصه‌های ملی، ورزشی و غیره هم نواختند.

فومنی گفت: امشب نیز ارکستر ملی در کنار کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندرانی قطعاتی را برای اولین بار به زبان فارسی و مازندرانی می‌نوازد.

فرمانده سپاه کربلا نیز با اشاره به تشکیل ۲۱ کمیته تخصصی کنگره شهدای دفاع مقدس افزود: سمفونی مقاومت استان مازندران امروز اجرا می‌شود.

سردار سیاوش مسلمی نیز از همکاری وزارت ارشاد فرهنگ اسلامی برای تهیه و تولید سمفونی مقاومت تقدیر کرد و گفت: از بنیاد رودکی فومنی نیز تقدیر می‌کنیم.