تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3805163
شناسه : 3805163
تاریخ :
قلب امن طهران میزبان سفرا، دیپلمات‌ها و خانواده‌هایشان اقتصاد ایران: امروز چهاردم مهر ماه همزمان با آغاز هفته تهران، منطقه میزبان سفرا، دیپلمات‌ها و خانواده‌هایشان به منظور معرفی اصالت و شکوه بخشی از هویت تهران قدیم شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر امروز سفرا و دیپلمات ۲۲ کشور خارجی از اماکن تاریخی مانند هتل تاریخی گیلانه نو که در شب یلدا به بهره برداری خواهد رسید، خانه اتحادیه که بخشی از آن بازسازی و بخش دیگر آن در دست مرمت است، موزه بانک ملی و عمارت مسعودیه که توسط مالک شخصی در حال مرمت است بازدید کردند و از نزدیک با بخشی از فرهنگ، معماری، هنر و… ایران در قلب طهران آشنا شدند.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ در حاشیه این مراسم ضمن خوشامدگویی به سفرای کشوهای خارجی، منطقه ۱۲ را قلب تپنده تهران دانست و افزود: از بازار بزرگ گرفته تا مراکز مهم سیاسی و مکان‌های فرهنگی پر جنب و جوش در این منطقه وجود دارد که جوامع مختلف، از جمله یهودیان، مسیحیان، و مسلمانان، نسل‌ها به طور مسالمت آمیز همزیستی داشته‌اند و ملیله فرهنگی ما را غنی کرده‌اند و به دور از هرگونه هیاهو قرن‌ها زندگی در آن جاری و ساری بوده است و این مزیت موجب شده کانون توجه بسیاری از افراد در اقشار مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قرار گیرد.

در ادامه عبدالمطهر محمد خانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان و نمایندگان کشورهای خارجی، منطقه ۱۲ را نقطه‌ای تاریخی، سیاسی و اقتصادی معرفی کرد که در جریانات مختلف سیاسی وجنگ های ترکیبی کشورهای متخاصم مأمنی امن برای تجار، دوستداران فرهنگ، تاریخ و سیاست مداران است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه با اشاره به حضور شکوهمند رهبر انقلاب در نماز جمعه (نصر)، حضور سفرا و دیپلمات خارجی به همراه خانواده‌هایشان در این تور گردشگری را نشانه‌ای از امنیت و صلابت جمهوری اسلامی دانست و افزود: این قبیل تورهای گردشگری در سایر مناطق تهران ادامه خواهد داشت.

شایان ذکراست در این مراسم با حضور عبدالمطهر محمد خانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲، قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، غلامزاده معاون امور بین الملل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری منطقه برگزار شد.