تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3805015
شناسه : 3805015
تاریخ :
ورود بیش از ۱۲۰۰ جنگ‌زده لبنانی به خاک عراق اقتصاد ایران: «عدنان الکبیسی»، عضو شورای استانی استان الانبار عراق از ورود بیش از ۱۲۰۰ جنگ زده لبنانی به خاک عراق خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عدنان الکبیسی»، عضو شورای استانی الانبار عراق از ورود بیش از 1200 جنگ‌زده لبنانی خبر داد. «الکبیسی» در گفتگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «گذرگاه مرزی القائم در استان الانبار از 1270 جنگ‌زده لبنانی استقبال کرده است.»

عضو شورای استانی الانبار درخصوص انتقال شهروندان لبنانی از مرز عراق- سوریه افزود: «عتبه عباسیه در تلاش است تا بخشی از پناهندگان لبنانی را به بغداد و دیگر استان‌ها منتقل کند.»

 

 

«الکبیسی» خاطر نشان کرد: «اکثر لبنانی‌ها به صورت خودجوش راهی مرزهای عراق شده اند، اما انتقال آن‌ها در چارچوب تمهیدات دولت عراق به سایرمکان‌های موردنظر به صورت تجمیعی انجام می‌شود.»

پیش از این، دولت عراق تسهیلاتی را برای ورود شهروندان لبنانی که در سایه تشدید درگیری‌ها میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی راهی عراق شده بودند، اعلام کرده بود. بغداد همچنین به منظور تسهیل روند تردد شهروندان لبنانی به این کشور، سفارت عراق در دمشق را مکلف کرد تا روند صدور اسناد و مدارک و انتقال جنگ زدگان لبنانی را تسریع کند.

انتهای پیام/